Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 2 december 2020

Claudine en Pink Ribbon

 Er is een flinke tijd voorbij, en maakte ik geen blog post.
Het is wel weer eens tijd hé.
 
 Ik deed wel van alles maar van bloggen kwam het niet.
Maar dat moet toch weer anders,
 want bloggen is toch leuk en leerzaam,


 Nu heb ik wat te tonen, al zijn de foto's me niet zo naar de zin 

Het Claudine quilt is een AFFO.
 Eerst had ik nog geen foto, nu was het steeds donker weer.
Niet mooi geslaagde foto dus.
Blijft steeds donker dus heb deze foto maar bewerkt.
En zo moet het dus maar.
 In het echt vind ik de kleuren  veel mooier.



 Was een hele klus, maar met plezier gemaakt dus.
 De meeste blokjes PP genaaid en verder alles door gepit met de hand.





 Het middenstuk was  mijn eerste cirkel blok,
 en die heb ik wel met de hand gepacht.
 Maar alles met de hand pachten dat wilden mijn handen niet zo goed,
 dus koos ik voor het PP naaien op luier inleg.

Ook ben ik aan het breien geweest.
 

 Een warm dekentje.
130 x140 cm  gebreid uit een stuk.

Het patroon via internet, een gedeelte was bestemd 
voor het goede doel Pink Ribbon.

Het was leuk ook, ik had breipennen van 60 cm.
Ik wist niet dat die te koop waren..


 Op het wijde web vind je alles.

Nu we niet meer naar de stad kunnen, en de winkels.
Word ik heel handig met online shoppen.

 Nu heb ik nog mijn boorduurwerk en het hexjes project.
Ook weer sokken op de pennen.

En ja k lees mooie boeken.
 Tot zo eerst dit postje.
Groetnis Annie




8 opmerkingen:

  1. Je Claudine's quilt is prachtig geworden.
    En je gebreide deken ook.
    Gelukkig maar dat we vanuit de luie stoel kunnen bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is de quilt en ook je breiwerk, wat een werk zeg, daar zitten heel wat uren in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist ook niet dat er zulke lange breipennen bestonden, maar dat heb je wel nodig met zo'n grote deken.
    Hij is prachtig geworden, net als je grote quilt. Mooie kleuren hoor, op foto 2 staat hij er prachtig op.
    Ja online bestellen is ook mijn ding. Ga vrijwel nooit naar de stad en nu al helemaal niet.
    Wel zielig voor de mannen en vrouwen van de post, die lopen hun benen onder hun k..t vandaan :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er weer bent. Ik had je echt gemist. Wat is je quilt prachtig geworden. En zo groot. Schitterend. En je breiwerk is ook mooi geworden in die prachtige kleur. Je bent toch echt een kanjer met internet. Fijn dat het er is. Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wunderscchön ist dein Quilt und auch die gestrickt Decke.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annie ik snap het helemaal, je zo druk bezig met van alles en nog wat zodat er bijna geen tijd is om een blogje te schrijven, zo gaat dat bij mij ook vaak.
    Je quilt en breiwerk zijn super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als altijd met van alles en nog wat bezig en laat je ons weer meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Annie,
    Ik heb geen mailadres van je, maar wil je toch even bedanken voor je medeleven na het overlijden van mijn moeder. Jij hebt ook heel lang je moeder mogen hebben, maar ervaart ook dat het 'missen' nooit meer overgaat.
    Lieve groet,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen