Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 8 september 2020

Zomer gaat voorbij, Claudine Quilt


Hallo allemaal.
 Hier ben ik weer eens online, ja ik heb het blog flink verwaarloosd, zoals jullie kunnen zien.
 Je zet wel vlug wat op Insta of F B, het  telefoontje is vaak dichtbij,
 en even kijken wat er geshowd word.
Het kwam er gewoon niet van, en met het warme weer al helemaal niet.
Soms ons wat te warm maar we hebben echt genoten van de zomer.
Ook vaak even een fietstochtje gemaakt.
Geborduurd, en hexjes gemaakt.
Ook een dekentje af van rest katoen garen.
Later misschien daar een update over.


Na dat het grote quilt af was, keek ik op FB naar de vorderingen van het Claudine quilt.
februari was deze Bom van start gegaan.
Zo mooi, zou ik het kunnen, nog nooit een cirkel gemaakt ook..
Ik sprong in het diepe.
Ik  mocht een pakket bestellen, en per kerende post had ik het in huis.
 Malletjes tekenen op de stof, en pactwork naaien.


Eerste 2 maanden, en misschien niet helemaal goed, de maten klopten.
Maar  o pijnlijke handen, ze willen die kleine stukjes niet meer.
 Toen de hoekblokken. Uit halen, op nieuw 
Na een heel gepruts 4 af, niet naar mijn zin helemaal, maar wat nog erger was ze pasten niet
 Toen heb ik me zelf eens toe gesproken, en besloten, geen pactwork.
Maar zoals ik het altijd doe, blokken tekenen op luier inleg, en PP naaien,
met de naaimachine
 Zo gedaan dus, en mijn hoekblokken zijn eigen ontwerp geworden, 
want  65 deeltjes in een blok van  8 x 8 inch  kreeg ik niet klaar.
Ik bewonder al de dames die deze blokken zo prachtig maken,

 mijn hoekblokjes dus zo.


Een ronde diamantjes, en weer een ander hoekblok bedenken en tekenen


Vanmiddag maakte ik deel 7 af.
Op 15 september komt deel 8 en tevens de laatste ronde.


 Het was hier erg donker vanmiddag, de kleuren zijn in het echt veel mooiere.
 Bovenste foto op de slaapkamer, de andere op de overloop.
 Ik vond het wel moeilijk wat past en zo bij elkaar.
Van alle stofjes 25 cm, er is ook veel wit bij, en dat heb ik nog best veel van.
 gebruik ik wel weer in een ander project.
Een volgende keer meer.
Groetnis Annie





















 

10 opmerkingen:

  1. Heel fijn hier commentaar te lezen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt mij dat leuk: zo'n prachtig stofpakketje per post te ontvangen. De quilt wordt prachtig! En de hoekblokken passen heel mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap om zelf met het ontwerp toch je eigen weg te gaan. Ik bewonder je moed menig mens had het hele spul in de hoek gegooid wat heel jammer is van de stof . Petje af voor jou Annie.
    Het was afgelopen zomer voor heel veel mensen te warm. Nu misschien nog een beetje nazomer.
    Dat is veel beter te doen.
    En wij.........gaan komend weekend Friesland verkennen :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om weer een berichtje van je te lezen! Gelukkig heb je het bloggen niet opgegeven... Al snap ik wel dat het deze zomer wat minder was, ik denk dat bijna iedereen dat had.
    Maar je handen lagen niet stil... Tjonge, wat laat je ons nu weer zien? Eerst die prachtige lapjes... , daar werd ik al stil van!
    Wat een prachtige Claudine ben je aan het maken. Ik vind het juist knap dat je dit kunt op de naaimachine; dat wordt bij mij hopeloos.. En wat heb je goed nagedacht over de kleur afwisselingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt een prachtige CLaudine-Annie. Het maakt toch niet uit dat het niet precies het patroon is. Lekker je eigen inbreng wat voor jou fijn werkt. En zo een mooi pakket op zich is al een feestje om mee te werken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n doos stofjes te ontvangen! Daar kan je uren aan snuffelen :-)
    Maar jij hebt gelijk de schaar er in gezet.
    De cirkel is je goed gelukt, zit er prachtig in.
    De hoekblokken.... eerst even op het net opgezocht hoe ze oorspronkelijk zijn.
    Inderdaad heel veel kleine stukjes.
    Goed van je dat je gewoon zelf iets hebt bedacht.
    Zo is de quilt ook lekker origineel en voor jou beter te doen.
    Heerlijk dat het nu weer koeler is, echt quiltweer, en ook fietsen kan nog prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Der Quilt wird so schön. Mir gefällt deine Stoffauswahl sehr gut.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig word je quilt.
    Nog even en dan komt het laatste deel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige quilt in wording. Goed dat je hem gewoon op de machine maakt. Het maakt toch niet uit hóé je werkt, maar is het vooral het plezier in het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie stofjes heb je voor de Claudine!
    En ik snap wat je zegt hoor... inderdaad is FB of IG veel sneller gedaan wanneer je iets wilt plaatsen. Zelf heb ik 5 jaar(!) niets op mijn blog geschreven, maar ik ben deze maand toch weer begonnen. Eigenlijk is het jammer om niet te doen want juist zo'n blog is zo leuk om terug te kunnen lezen vind ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen