Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 16 juni 2020

Schrap quilt is een AFFO

 Goede middag.

Op een blog postje  van 16 januari schreef , dat ik wat kleine blokje ging naaien,
en het misschien een quilt zou worden.
Klik      

Nu hier is het quilt nu,  een AFFO.
 220 x 220 , cm  een groot geheel voor een foto.


 Maar in het gras gelegd.
Had nog een plaatje gemaakt, staande op  het huishoud trapje.
Maar dat was niks, op mijn leeftijd,
 moet je niet op een trapje klimmen in de tuin.
Helemaal bewogen de foto,
 dus deze  met de voeten op de grond moet het maar worden.


 Hier nog even wat dichterbij.
De hoekblokjes had ik eens proef gemaakt, en die mochten ook mee in het geheel.

De tussen baantjes en de stof voor de rand heb ik er online bij gezocht.
Achtergrond stof en dubbel breed, hoefde ik weinig cm .


 De bloemetjes per dag, worden nu diamantjes.
Heb er nu 42 af, 
nu gaan alle rest lapjes op.


 De Annebels en de roos bijna in bloei

Fijne dag nog 
Groetnis Annie

11 opmerkingen:

  1. Dank voor het lezen, en een kleine reactie is altijd fijn.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden met de frisse blauwe kleur. Lekker zomers. Het aantal bloemen wordt ook al een heel getal zo rijgen de dagen zich aaneen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, vele kleintjes maken één grote! Tjonge, wat een joekel van een quilt is dat uiteindelijk geworden...
    Toch leuk die foto van bovenaf; je hebt dan wel een idee van het geheel. En de details kunnen we op de tweede foto goed zien.
    Ja, nog even en je kunt genieten van de bloemen! Zo prachtig ieder jaar weer...
    Fijne week en groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een Prachtige Quilt. Daar heb je echt succes mee. Niet meer op het trapje gaan staan, de foto's zijn zo ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh Annie, wat ben je toch snel! Nu al in zo'n korte tijd zo'n grote mooie quilt af!
    Mijn complimenten hoor. Ja een foto maken is dan wel een dingetje.
    Misschien gaat het op bed nog het beste.
    Ik vind de quilt echt heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Annie, ein großartiger, wunderschöner Quilt.
    Großes Kompliment.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Annie,
    ein wunderschöner Quilt in tollen Farben.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je quilt is prachtig geworden, een grote zeg.............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Annie, en snel gemaakt. De stof van de rand vind ik ook erg mooi. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat weer supersnel gemaakt! En zó leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is hij toch mooi geworden.
    Een geweldige prestatie in zo’n korte tijd, daar mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen