Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 4 januari 2020

Deken is een AFFO


 Goede middag.
 Hier mijn eerste post  in het nieuwe jaar.
 De deken maakte ik deze week af,
 het was niet gelukt om hem in 2019 helemaal af te  maken.


 Het was best wel mooi garen,  om mee te haken.
Wel dik vond ik, dus het  is een warm dekentje..
De blokken met alle noppen enz. nam best veel garen.
 Het blok van de laatste week een ander patroontje,
 want wilde genoeg wit overhouden om aan elkaar te maken.
En er een keer om heen voor de rand.
Dat lukte amper, 25 cm een ander draadje..


 De rand heeft een paar extra toeren gekregen, en een eigen patroon
Is hij iets groter.
  

Het was leuk en leerzaam om mee te doen.
 maar een echte haakster word ik nooit, denk ik.


Al helemaal verslingert aan het borduurwerk.
Begin is er, loop wel een jaartje achter, maar dat moet kunnen.
 Begin straks nog met een Sal denk ik.
Er zijn zo veel mooie patroontjes.

Het is triest weer vandaag, ben al een rondje dorp wezen lopen.
Dus nu ga ik een steekje zetten. ))
 Fijn weekeinde.
Groetnis Annie


12 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor alle goede wensen en reacties,
    vergat het te schrijven, fijn dat je komt lezen
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi dekentje is het geworden, ook het borduurwerk is nu al prachtig. Je bent best snel met al je projecten!!! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Een echte haakster word ik nooit" schrijf je.
    Maar Annie ik vind je wel een hele goede haakster. Zo mooi al die patronen in je nieuwe deken! Ik kan alleen vaste en stokjes, dus vind ik dit heel knap gemaakt.
    Zal wel zwaar zijn als er zoveel wol in gaan, maar wel lekker warm.
    Denk haast dat je nu heel veel dekens hebt, maar misschien ook veel weggegeven.
    De pauw in wording is prachtig. Dat wordt straks een kunstwerkje voor aan de muur (als je nog plek heb)
    Voor jou natuurlijk ook een heel gezond en creatief 2020 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De beste wensen he voor 2020.
    Geen naaister en deze deken dan!
    Hij is prachtig geworden toch.
    Dat borduurwerk word ook erg mooi............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie deken zeg !!!!! lekker dik is ook lekker warm.
    De beste wensen ook voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie deken.
    En borduren is zo leuk om te doen.
    Waarom is er te weinig tijd en teveel leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Annie, deine Decke sieht großartig aus, so richtig schön kuschelig.
    Gutes neues Jahr wünsche ich dir,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Annie,
    eine wunderschöne und kuschelige Decke hast du dir gehäkelt.
    Auch der Start deiner neuen Stickerei gefällt mir sehr gut.
    Frohes Neues Jahr und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je deken schitterend! En hij zal inderdaad heerlijk warm zijn. Je mag jezelf misschien dan geen haakster vinden of voelen, ik vind dat je het toppie hebt gedaan!
    Borduren is misschien wel meer je ding en ik zie weer iets heel moois voorbij komen...Sinds kort heb ik mijn borduurspullen ook weer tevoorschijn gehaald. Opeens miste ik het...
    Fijne week en groetjes v.Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel voor het reageren op mijn blog en dat jij nooit een echte haakster gaat worden dat klopt, want volgens mij ben je dat al. Een geweldig mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De deken is prachtig geworden. Mooie kleuren en het borduurwerk wordt dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen