Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

maandag 30 december 2019

Oud en nieuw jaar

 Goede Middag.
Voor al mijn lieve lezers:
Een Gelukkig Nieuw jaar gewenst.



  Nog anderhalve dag en we zwaaien het jaar 2019 uit.
 Staat 2020 aan het begin,
 en wat zal het mee brengen voor een ieder van ons.
   Het jaar ging  niet zo voorbij.
 Goede  Fijne gebeurtenissen  en minder Goede ook.
De schrik van de beroerte van mijn man,
 maar gelukkig is het  tamelijk goed hersteld.
Al is er wel weer wat ingeleverd.
Dankbaar  dat we samen nog verder mogen.
Zo met de tijd horen we bij de ouderen ,
 al voelt dat niet altijd zo hoor..
********************
Op het blog zie je dat  er veel minder logjes,
 zijn gemaakt dan  in 2018.
*********************
 Handwerken doe ik nog altijd graag,
 al is het wat minder soms.
Dus niet altijd wat te tonen ook..
 Zo deed ik mee aan de brei rol deze advent dagen.


 Hier is hij af, gewassen en wel.
Alleen mijn naam komt er nog op te staan.
Was leuk en doorzetten even elke dag.
 Voor een keer heel fijn, maar wat doe je er mee.
Ik ben geen verzamelaar er van.
Het garen lag er nog, eens gekregen,
van een mevrouw die het niet mooi vond..
*****************
De deken is nu aan elkaar gehaakt.


Vandaag haak ik de rand


Misschien nog een AFFO dit jaar..

***************************


Hier het plaatje van de Sal van 2019.
Hier 
 Het hele jaar gespaard, maar kwam er nog niet aan toe.
Eerst moesten mijn sneeuwmannen af.
Ik zag dat er ook een FB groep was, en me aangemeld.
2020 is er weer een  Sal, maar ik ga voor deze..

*******************
Ja hoe  ik kom ik aan stof en garen,
Te koud om op mijn fiets naar de stad.
Dus  maar gewinkeld op het web.
Donderdag besteld Zaterdag in de brievenbus.
Beter kan het niet, en ik had de goede stof gekozen gelukkig.
Met het brilletje en de daglicht lamp kan ik het goed zien nog..
Ik zag allerlei kleuren op FB , maar ik koos voor 1 kleur.
Gister een klein beginnetje gemaakt.


Zo ben ik weer even zoet mee.
***********************
Als de gehaakte deken af is, ga ik in het nieuwe jaar 
weer eens een middagje
 naar het hobby hokje voor het quilten.
Er  zijn veel mooie stofjes en ideetjes.

**********************
 Nu van middag schijnt de zon,dus zo eerst aan de wandel,
en dan haken aan de rand.
  Morgen oudejaars- dag.
Appel bollen bakken.
Op nieuwjaars dag komt ons volkje die eten.
********************* 
Mijn wens voor een ieder:
Een heel goede jaar wisseling en Gelukkig Nieuwjaar.
Wij Friezen zeggen Goed ùteinde en Seine yn 't Nijjier.
Groetnis Annie



11 opmerkingen:

  1. Altijd fijn dat je komt lezen
    en een regeltje antwoord doet goed.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jullie ook de beste wensen. Leuk zo’n terugblik. Inleveren valt niet mee natuurlijk, maar jullie zijn er samen nog! Geniet van de mooie dingen!

      Verwijderen
  2. Ook voor jullie de beste wensten voor 2020.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor jullie de beste wensen en morgen veel gezelligheid...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus vanavond nog druk om de deken af te maken, zodat je weer een affo hebt dit jaar. Grappig hoor, maar ik kan me het wel voorstellen.
    De SAL van 2019 vind ik echt schitterend! Wel zo fijn om het van één kleur te doen, dat scheelt een hoop gezoek en afkanten.
    Je bent weer helemaal onder de pannen het komende jaar.
    Wens jullie ook een heel gezellige jaarwisseling en een gelukkig, creatief en vooral gezond 2020!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn toch altijd veel dingen om dankbaar voor te zijn als je terug kijkt. En niemand weet wat het komende jaar gaat brengen...
    Wat is je breirol mooi! Hij komt later vast in een museum in de vitrinekast hoor!
    Fijne jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bewogen jaar was het, voor de een meer dan voor een ander.
    Ook voor jou en je man een goede jaarwisseling en een gelukkig, gezond en creatief 2020

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat word weer een prachtig borduurwerk.
    Ja, zo'n breirol wat moet je er mee. Het is gewoon leuk om te breien.
    Fijn uiteinde en tot in het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Annie,
    alles gute für dich und deinen Mann im neuen Jahr. Ich wünsche dir viel Gesundheit und Zeit für deine tollen Arbeiten.
    Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Annie,
    ich wünsche dir un deiner Familie ein frohes Neues Jahr.
    Ein schönes Stickprojekt hast du dir für 2020 ausgesucht.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voot jou en je man ook een heel fijn en gelukkig nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen