Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 7 februari 2021

Blokjes PP sneeuw en harde wind

  Goede middag.

Binnen blijven is de boodschap vandaag.

 Koude wind en sneeuw, 

hier en daar in de luwte vormen zich  al mooie  bergjes.

De harde wind maakt het erg koud.

Een grijze dag

De kippen hebben even wat afscherming,

 en het buiten verblijft ligt aardig vol.

Gelukkig verkiezen ze het warme boven hok

Uit het achter raam gemaakt met het mobieltje.


 Deze week elke dag mijn rondes gelopen, ook gister middag.

Maar vandaag ben ik met ere vrij toch.

het kan glad zijn buiten,

 en dan moeten wij ouderen niet naar buiten

 gaan als dat niet nodig is.

  En ik vind dat helemaal niet erg hoor.

Vermaak me met het haakwerk, en een mooi boek.

**************************

 Als nieuw quilt werk heb ik gekozen voor ,

De Uitdaging van Wendy ( FB groep )

Stap 1 en stap 2 zijn klaar nu.

Mijn  thema  is vrolijke kleurtjes.

Lente en zomer zo ongeveer.


Stap 1. maak blok van  30 x 30  cm
Voorbeeld met een paar strepen, verder zelf tekenen.
Uitdaging dus.

Stap 2. 



2 blokken   20 x 20 cm.
 16 Februari komt de nieuwe opdracht.

**************

Lizzy sampler doe ik ook mee.
Heb alles wat vooraf ging op geslagen.
Blok 19 is er al.
  3 blokjes zijn er nu af.


Kleine blokjes, maar ik print ze uit op 130% .
Dan worden ze 6.5 x 6.5 inch.
 Groter dus, maar ik naai op luier inleg
 en op getekende lijnen,
 P P , hand pacten willen mijn
 handen niet zo meer, vooral die heel kleine deeltjes.

Kleine stukjes zoek ik uit mijn trommel scraps.

********************
Dit is het  nieuws zo ongeveer,
  de nare periode van ziek zijn  is voorbij,
 ook Evert is al goed hersteld.
Doen we het weer zonder thuiszorg.
 Om dankbaar te zijn.

****************
 Sneeuw is voor de kinderen natuurlijk uitdagend.

Kreeg leuke fotootjes van onze kleine man.
Voor het eerst in de sneeuw.



Heb een goede nieuwe week.
Groetnis Annie







12 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je komt lezen, een regeltje als reactie hier is fijn.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te horen dat de ziekteperiode weer voorbij is en dat iedereen weer opgeknapt is.
    Mooie quiltblokjes heb je gemaakt.
    Leuke foto van de kleine man.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je man opgeknapt is. Nu kunnen jullie lekker (binnen) van de sneeuw genieten. En wat ben je heerlijk bezig met je quiltblokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker binnen blijven bij dit weer.
    De wind was heftig vandaag.
    Leuke werkjes ben je mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de kleine is het net een grote witte koude zandbak, maar voor ons is het minder leuk. Het blijft nog minstens 10 dagen vriezen zei de weerman, dus is lopen in die harde bobbels van sneeuw bijna niet te doen.
    Ik heb anti-glij dingen onder mijn schoenen als ik naar buiten ga met Jody.
    Je ben lekker bezig met leuke blokjes, waarbij je je restjes op kunt maken. Nee, vervelen doen we ons niet.
    Zo fijn dat het weer goed met jullie gaat, vooral zo houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi project ben je begonnen. Vanuit huis kun je gelukkig ook van de sneeuw genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schöne Blöcke hast du genäht.
    Bei uns ist es auch sehr kalt, aber nicht so viel Schnee gefallen.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi maar lekker binnen is het behaaglijk. Lekker handwerken mooie blokken Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi gezicht die sneeuw, maar voor ouderen is het nu niet fijn op de weg/stoep. Kinderen genieten nu dubbelop. Zelf maar binnen blijven met een handwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, die Hidde... (zo heet hij toch?), prachtige kerel...
    Ja, op jullie leeftijd is het verstandig om binnen te blijven. Wat heerlijk dat Evert weer zo is opgeknapt!
    En ik denk niet dat jij je verveelt binnenshuis...
    Fijne week, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat jullie weer zijn opgeknapt.
    Echt mooie werkstukken!
    Ja en leuk hè, die sneeuwpret voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I have seen that every person wants to express their feelings but they are not able to express their feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have expressed your feelings Has expressed. Hi, you are a person who writes a very beautiful post, in the same way, you keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. Real Girl Number Gurugram
    Real Photos Girl Gurugram
    Gurugram Girl Number
    Hyderabad Party Girl
    VIP girl mahipalpur
    college girl aerocity
    Cheap price girls gurgaon
    low price girls sector 29

    BeantwoordenVerwijderen