Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 1 december 2018

Winterse hexsjes enz.

 Goede middag.
Het bloggen steeds uit gesteld, en nu maar even er voor zitten.
Borduurtje van gister ligt klaar.
Deze week Koning Leeuw,. Het laatste dieren plaatje.


Ook deze week de randjes per week opgeslagen.
Die houden we dus te goed.


 Vandaag week 48 van de winterse hexsjes.
Ik had al het voorgevoel, 
dat de opdracht gelijk aan die van week 47 zou zijn.
Dus gistermiddag maar door gewerkt.

Al mijn restlapjes zo bij elkaar een  bonte verzameling.

Het schiet al mooi op, nog wat opdrachtjes.
, kan dit quilt worden afgewerkt ook

Sampler quilt
Vorige week stikte ik op de naaimachine
 de shassing door van het sampler quilt.
Toen ik het eerste deel af had, 
was het niet naar mijn zin..

  
 Dus toen 2 middagen werk om het er weer uit te halen.
Ga het nu ook met de hand quilten, denk van in de naad.
Ja zo houd ik werk en ben ik van de straat


Blokken doe ik zo ze zich voor doen, nog
6 blokken te gaan
Daarna de 2 delen aan elkaar maken, en de afwerk bies dan.


 Het breien aan de deken van tante Zoet is een leuk werkje, 
wel opletten hoor.
Soms een steekje achter uit breien.
 Opdracht van november december baan 3 hier tot  blokje 2.
Elke baan heeft 6 blokken.

Maandag 22 november was het weer onze quilt middag.
 Heb foto´s gemaakt van  mooi werk.
Maar daar een volgend blog post over.
Verder een fijn weekeinde.
Groetnis Annie






10 opmerkingen:

  1. Ooohh dat uithalen, is zo vervelend! Met de hand heb je toch meer invloed op de stof.
    Wat schiet je hexjes quilt lekker op! Uit je verhaaltje maak ik op dat het einde in zicht is. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Ga het nu ook met de hand quilten, denk van in de naad.
    Ja zo houd ik werk en ben ik van de straat"
    Je bent al helemaal in de rijmsfeer, Annie! Als Sint je zo bezig ziet, dan zal hij je vast een doosje tijd schenken denk ik!
    En wat ik zo leuk vind, is dat je van je restlapjes die je een bonte verzameling noemt, zoiets moois weet te maken! En het doet helemaal niet restachtig aan...
    Ik heb ooit een keer een quilt machinaal gequilt, maar nee... ik vind het niet zo mooi als met de hand.
    Prachtig breiwerk! Ik moet er maar niet te lang naar kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig borduurwerk, bijna af dus... en je hexjes vind ik zo geweldig mooi. Succes met het uithalen en opnieuw doorquilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sehr schöne Fortschritte, dein Winterhexi gefällt mir sehr gut, du hast schöne Stoffe ausgewählt.
    Und Tante Zoets Decke wird ein Traum.
    Schönen 1. Advent, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het maar knap van jou dat je steeds voortgaat met al jouw leuke projecten, mooie hexjes, leuk die breirol en niet te vergeten je borduurwerk. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is altijd zoveel te zien hier, allerlei handwerk heb je onderhanden. Jammer dat het soms tegenzit. Gelukkig heb je het geduld om het weer goed te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wunderschöne Fortschritte.
    Dein Hexie Projekt gefällt mir sehr gut. So schöne Farben.
    Und deine gestrickte Decke wird traumhaft.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hexjes zijn zo leuk, met al die kleurtjes. Lijkt me heerlijk om aan te werken, en ik denk dat het eind in zicht komt.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Annie, wat ben je weer ijverig bezig en allemaal zo mooi! Prachtig wordt je hexagonnetjes quilt met al die kleine lapjes! Groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen