Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 14 december 2018

Sampler quilt



Hallo allemaal.
Maak even een  krabbel hier op het blog.
 Het sampler quilt is een AFFO, en dus even hier laten zien.
 Zo het jaar langs maakte ik blokken,
Van  stofjes die ik over had van de BBL het Blauwe lapjes quilt,
 en lapjes die ik eens kocht op open dagen.
Zo van alles wat ik nog in mijn kamertje had
 Allemaal verschillende blokken,
 zelf wat getekend en samen gesteld
 Ik naaide PP op de naaimachine  en ook blokken met de hand
 malletjes maken en  met  vlieseline 250
Nieuw voor mij.
Maar met het mooie weer deze zomer ,
kon ik het buiten  in de tuin maken
Met de hand gequilt.
, ik had het quilt in 2 delen gehouden eerst.
Tot een geheel maken  was nog een hele klus.
Viel tegen, doe het niet weer.


 Het quilt is 220 x 200 cm
 Overal geprobeerd een goed plaatje te maken.
Deze op de overloop was de beste.


 Even wat dichterbij, alle puntjes zijn niet perfect

***************************
Koud vandaag, het voelt al iets van winter.
 Vrijdag en de boodschappen en de meeste werkjes zijn weer klaar.
Vanmorgen weer een borduurtje binnen,
 dus vanavond  het maken 
 Vanmiddag maakte ik mijn hexen huiswerkje af.
Ben helemaal bij en ben heel nieuwsgierig
 hoe we de laatste punten dicht maken.
Volgende week hoop ik daar een plaatje van te maken.

*****************
 Wens allen een goed en fijn weekeinde.
Sluit af met een computer werkje. 
Met een grafisch programma PSP.


Groetnis Annie

12 opmerkingen:

  1. Je quilt is prachtig geworden.
    En dat de puntjes niet allemaal even netjes zijn zie je meestal alleen zelf.
    Nu er lekker onder kruipen.
    Kan prima met de kou van nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je quilt is heel mooi geworden zeg.
    En aan ons eigen werk zien we altijd wat.
    Hij is heel groot, knap hoor en nu helemaal klaar, heerlijk...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de quilt weer mooi geworden, Annie. en zo groot! Mijn complimenten hoor. En zit niet in over hoekjes en zo... handwerk is handwerk en daardoor uniek. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend resultaat! Je blijft ook druk bezig! Geniet van je steekjes. Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi, je quilt met allemaal verschillende blokken. Dat vind ik nou zo mooi, helemaal een deken die jezelf hebt getekend en met de hand gemaakt en gequilt.
    Een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annie,
    dein Quilt ist super schön, gefällt mir sehr gut.
    Schönen 3ten Advent,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht quilt en zelf zie je dingen die een ander niet ziet. Lekker hoor zon grote quilt af.
    Fijn weekeNd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Der Quilt ist wunderschön geworden. Mir gefällt deine Stoff-und Farbwahl sehr gut.
    Schönen 3. Advent.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige quilt is het geworden. Veel plezier met de steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellige kaart met sneeuw op je blog Annie. Gelukkig is dat hier nog niet gevallen. Wel verschrikkelijk koud, verlang echt al naar het voorjaar :-)
    Prachtig is je affe quilt geworden. Zo leuk dat je hem helemaal zelf bedacht heb en met lapjes gemaakt die je nog had.
    Zo hoeft het niet te veel te kosten en toch een mooie grote quilt, die inderdaad lastig op de foto te zetten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alweer een quilt af! Hoeveel heb je er al gemaakt dit jaar=
    Ik doe je het niet na hoor...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen