Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 7 december 2018

We gaan naar de kerst.

Goede middag.


Deze krans gemaakt, van rest lapjes.
Hangt hier even aan de deurkruk.
Inmiddels hangt hij boven de schoorsteenmantel
Het antieke bord maar even in de kast


********************
Het is donker en triest weer, de regen kletst tegen de ramen.
Lekker warm binnen, en hoef er niet meer uit. hier.
De lamp is al op., net de boom versierd, 
en geeft licht en gezelligheid.
Een mooi echt boompje.
 en alle ballen en spulletjes er,
 weer in die we zo door de jaren hebben verzameld.



Met het boodschappen doen vanmorgen,
al even 2 kerst sterretjes mee.

Vandaag 2 opdrachtjes voor het borduren, daar ga ik zo mee aan slag.

 Quilt middag.
Die was op 22 november.
Zoals beloofd hier nog een paar foto's.
die er werden getoond


Dit kleed is is met de hand gemaakt.
Dames willen niet op de foto, dus zo het plaatje gemaakt.


De rand met deze steek, het is niet ge quilt maar geknoopt met quiltgaren op de hoekjes.


Een rokje voor de kerstboom.







Blokken voor margootje. quilt over de tekkel.


Dit prachtige quilt word door gepit.
 Later meer, een fijn weekeinde gewenst.
Groetnis Annie







11 opmerkingen:

  1. Echt de donkere dagen voor kerst, ben net binnen van mijn werk thuisgekomen, gelukkig mocht ik de auto mee, want het regende zo hard ;-)
    Mooie handwerk-projecten van de bijeenkomst en je kerstkrans ziet er erg mooi uit. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stel dat we onze hobby toch niet zouden hebben... Oh, dan zat ik een beetje ongelukkig auto's te tellen die voorbij komen ofzo..
    Gezellig bij jullie binnen! Ik heb m'n boompje (nepperd) ook neer gezet toen ik je reactie bij mij las.. het staat meteen gezellig met de lichtjes aan.
    Ik doe de boodschappen morgen, en ik geloof dat we dan ook een regendag krijgen. Tja, het hoort erbij hè.. Daarnet kletsnat geregend toen ik bij de beestjes ging kijken en voer ging geven, maar ach... het droogt wel weer.
    Fijn weekend! Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is eigenlijk al echt weer voor de kerstboom met z'n gezellige lichtjes. Maar vind het nog zo vroeg, dus nog maar eventjes wachten, anders is ie kaal met de kerstdagen.
    Jij gaat lekker genieten, wat moet je anders met dit natte weer.
    Vier keer per dag een hondje uitlaten is nu wat minder :-(
    Gelukkig kunnen we ook genieten van onze quilts en die van anderen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige sfeer in jouw kamer en mooie creaties laat je zien. Groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die eerste kerst dingen he in huis.
    Mooie dingen laat je ons weer zien zeg.
    Het is nu binnen fijn met het slechte weer toch.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig ik heb gister de boom er neergezet altijd leuk boom halen en uitzoeken. Gezellig donkere dagen met binnen veel lichtjes en handwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bei uns ist es auch trübe und nass, aber wir haben ja unser Hobby und können die Zeit nutzen, einige schöne dinge zu arbeiten.
    Sehr schöne Arbeiten von den Damen.
    Schönes Wochenende, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wunderschöne Arbeiten von den Damen.
    Schönes Wochenende und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dat een mooi quilt, waar je mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig weer je kerstboom en mooie quiltwerkjes laat je zien...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vooral met dit weer is kerstversiering en lichtjes heerlijk! Geniet er maar fijn van.

    BeantwoordenVerwijderen