Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 21 augustus 2024

Deken en meer

 Het is 20 Augustes en ik zie dat deze maand

nog maar een keer een berichtje is geplaatst.

 Het word dus wel eens weer tijd.

Hier boven  staat Deken en meer.


Nu daar beginnen we maar mee.
 Gister haakte ik de laatste toer van de rand ,
 Ging hij in de wasmachine, en liggend laten drogen op de overloop.
  Gister hadden we eens regen, en was het een dagje binnen.
.

Het is acryl garen dus vanmorgen kon ik hem al opvouwen,
 ligt nu even te wachten op een bed boven.
 Het doel is dat  hij bestemd is voor het goede doel.


Het borduurwerk nu ingelijst,
 Het plestix zit er nog om wacht al een poosje voor ophangen.
 *********************
Nu kom ik met het meer ,
 Het borduurwerk  komt hier in dit huis niet meer aan de wand.
  
 In ons buurdorp krijg ik een senioren woning.
  We stonden al een tijd ingeschreven,  voor als.😀
 vooral de dochters dachten dat het tijd werd.
Maar ik wilde het Evert niet aandoen,
 Hij was hier op zijn het plaats.
De tuin, laatste jaren wel met hulp van  een zoon of kleinzoon
Het grote hok waar hij veel repareerde, knutselde enz.
 Ach en ik kreeg een morgen wat hulp
 voor het poetsen van het huis.
 Dus het ging allemaal nog fijn.

************************
 En nu ineens kwam er een huis  vrij, en schreven we er op in.
en zie ik krijg het ook nog.
 Het begint te wennen, en verstandig is het ook.
Hier alleen in het grote oude huis, met een grote tuin ,
 is niet haalbaar voor mij.
 Gister ben ik gaan kijken ,
 eerste verdieping, prachtig uitzicht, met balkonnetje.
 De vorige bewoonter heeft er 18 jaar gewoond.
Dus word het eerst opgeknapt.
Nieuwe bad kamer en keuken
. Dus heb nog wel even tijd, maar toch.
*******************
Begin maar met opruimen in mijn hobby hokje.
 Er staat al een grote doos, daar gaat de tussen vulling
 die ik nog heb en wat grote lappen in
 ook alle overhemden van Evert.
Later ga ik daar een quiltje van maken hoop ik 

 Heel veel uit dit huis  gaat niet mee , 
 De kinderen helpen overal aan mee,
er is veel te regelen natuurlijk.
Als ik dan op mijn nieuwe stek ben ,
is er nog veel op te ruimen 
en het huis verkopen natuurlijk.
***********************
 Het zal wennen zijn, maar daar kan ik zo naar de supermarkt wandelen.
Ook andere winkels.
hier hebben we die niet meer..
*****************
 Heb nu de Friese merklap weer even voor het handwerk op genomen.
 Sokken op de pennen, en een truitje opgezet 
voor jongste achter kleinzoon die 1 jaar word in eind september
 Tot zo dit blogje.
Groetnis Annie

 

9 opmerkingen:

  1. Een reactie is altijd fijn Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn Annie dat je gaat verhuizen. Natuurlijk is het wennen, maar het geeft toch ook minder zorg en werk dan het huis waar je nu woont. Fijn dat je dochters zoveel helpen, die hulp komt goed van pas. De gehaakte deken is heel leuk geworden zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele verandering maar vast heel fijn om kleiner te gaan wonen en dichter bij winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kleed is dat geworden. Het zal inderdaad wel even wennen zijn, maar ook fijn dat het niet zo groot is. Fijn dat de kinderen flink helpen met het diverse werk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Decke sieht wunderschön aus. Und auch die gerahmte Stickerei ist toll.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eine großartige Decke, gefällt mir sehr gut, wunderschöne Farben, und die Stickerein, prächtig. Viel Erfolg im neuen Haus.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je deken is heel mooi geworden! En wat een schitterend borduurwerk ...
    Dus er gaat veel veranderen Annie, tja.... soms is dat ook beter en is de tijd er rijp voor. Fijn dat ze allemaal meehelpen en je zo'n hecht gezin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je deken prachtig geworden met die ingetogen kleuren.
    Ook het borduurwerk ziet er ingelijst nog mooier uit.
    Wat een spannende verandering voor je om nu jullie huis te verlaten met alle herinneringen die daar liggen.
    Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is, maar kleiner wonen en geen tuin scheelt ook heel veel werk.
    Hopelijk kan je op het balkon nog wat gezellige planten kwijt en een stoel om er van te genieten.
    Nu maar opruimen en bedenken wat er mee moet.
    Daar wens ik je veel sterkte mee, want met opruimen komen er veel herinneringen boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je het huis kreeg, het zal wel wennen zijn, maar het geeft ook een hoop minder werk. Ik neem aan dat alles gelijkvloers is en dat is ook handig. Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen