Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

maandag 14 februari 2022

Al in de 2 de maand dit jaar

 Goede middag.

Het bloggen lukt me gewoon niet zo vaak meer.

Schrik  wel dat het al zo lang geleden is de laatste post.

 Handwerken doe ik nog wel hoor maar wel  wat minder.

Iets reken houden met de artrose, 

mijn nek en schouder zijn wat aan het protesteren

 Dus doen we een spel, en lees ik mooie boeken op de E-Reader. 

*****************************

 De blokjes van de sampler zijn wat gegroeid.

 Nu even opgeborgen, heb niet meer de goede stof.

Misschien straks eens op de fiets naar Jeltjes Quiltwinkel

Ook zijn de blokjes groter en aangepast met eigen ideetjes.

Dus maak ik niet alle 72 blokjes.

Heb er nu 52 af , en zitten mooi in een map

Komen er wel weer eens uit

Nu we veel binnen zijn, wil ik niet steeds boven zitten in het hobby hokje.

********************************

Het haken

 


 Nu met het haken stuntel ik wel wat, 

 en ben al 3 keer opnieuw begonnen

 Tot zover ben ik, zelf vind ik het wat onregelmatig.

En ook wel eens een steekje er bij, of weg gemaakt

maar morgen krijgen we week 6.

 Het garen pakket valt me wat tegen, sommige draden verschil in de dikte, 

en het splijt ook soms (halve steken.) en dat mag niet.

Dus vooral niet veel uithalen

Maar we doen ons best..

***************************

 Probeer elke dag te wandelen, ook graag eens een toertje fietsen.

Maar het waait momenteel alle dagen hard.

 We kijken uit naar het voorjaar.

Voor onze toertjes heb ik een nieuwe Hoed.

Alvast gekregen voor mijn verjaardag, 

eerst wilde ik er niet aan, maar ben er blij mee.

Hier een Selfie, en daar ben ik niet goed in om die mooi te maken


Tot zo ver.
Groetnis Annie







8 opmerkingen:

  1. Het is fijn hier een berichtje te lezen
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om weer van je te lezen. Ik vind je stukjes altijd erg leuk. De quilt komt vast wel een keer af, soms is het fijn om even afstand te nemen. Je haakwerk vind ik mooi. Leuke kleuren, maar wat jammer dat de kwaliteit van het garen zo slecht is. Dat mag toch niet als je een pakket koopt.
    De helm staat je goed, gewoon lekker opzetten, veiligheid voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je selfie is prima gelukt hoor.
    Vind een helm niet echt mooi staan, maar wel heel veilig natuurlijk.
    Je zult maar op je hoofd vallen...
    Je hebt trouwens wel een super hippe kleur uitgekozen, past goed bij je jas.
    Moet je straks bij elke andere kleur jas een nieuwe helm kopen haha!
    Jammer dat het garen niet zo fijn is om te haken, dat werkt niet fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou een dure grap worden, kon kiezen Rood, wit en grijze kleur. Heb een kleine maat, en ja rood is mijn kleurtje wel
      Ik ben al 2 keer eens gevallen met de E- Bike, dus is een helm voor deze dame geen luxe

      Verwijderen
  4. ha ha mooie selfie dat zijn de moeilijkste foto's om te maken. Mooi handwerk en als garen tegen valt is het knap om door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die nieuwe hoed staat je goed! Het is een heel sportief gezicht zo...
    Groot gelijk dat je jezelf beschermt, de kans op vallen wordt groter naarmate je ouder wordt. Beter fietsen mèt helm dan dat je het niet doet vanwege angst om te vallen.
    Wat een mooi haakproject! Ik zie dat het een beetje bobbelt, maar dat heb je eigenlijk altijd hoor... Er komt veel goed bij het haken van de rand en het blocken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent toch heel actief. Het kleed wordt prachtig. Spannend om te zien hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks alles ben je toch actief bezig met van alles.
    Mooi haakwerk en goed dat je nu een helm hebt, veiligheid voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen