Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 12 september 2021

de Top



  
Hallo allemaal


Hier ben ik dan weer eens,, en kan ik jullie de top laten zien van 
De uitdaging.
FB groep Wendy  Vosters Quiltartelier
****************
 We waren niet groot genoeg om het mooi recht op te houden.
************
De Uitdaging iedere maand 2 opdrachten, voor blokken.
20 x 20. 30 x 30.  20 x30 . 30 x20. 
 Zelf het thema kiezen.
De mijne Lente, Zomer, vrolijk


Voorbeelden met een paar lijnen, en zelf het blok ontwerpen.
Appliqueren ,  borduren  een top maken,
 daar van met tussen blokken van 10 x 10.



  Het was best wel ingewikkeld soms,
 of je was te kritisch.
 Zelf heb ik ook mijn fantasie wat laten gaan.




Werkte met stofjes die ik in huis had, en passen en meten.
Uithalen en over nieuw, 
twijfels  van passen de kleuren wel naast elkaar.
 Maar nu is het alles vast genaaid en is het Quilt 
 uiteindelijk best groot geworden.
 160 x 200 cm


Toch leuk en leerzaam en met plezier gedaan.
 Er is nog een goede eenpersoons dek bed hoes
 die ik niet meer gebruik, en dat word de achterkant.
 Nog grote stukken tussen vulling die ik aan elkaar kan zetten.
Dus  hoop ik het zover te maken, en dan in de wintermaanden door pitten..


De blog posten zijn nog dunnetjes hier.
De wil is er wel maar de tijd gaat zo snel voorbij.
Misschien dat we nu ouder zijn alles wat trager gaat of meer tijd kost.
Maar we klagen niet, redelijk gezond en redden het nog fijn samen.
Deze week vierden we Evert zijn 84 ste verjaardag.
 Dankbaar en blij daar voor. Verjaardag visite in delen.
 Regels zijn er nog steeds.
We troffen mooi weer en alles buiten..
*************
Er is een nieuw borduur project gestart 
Later daar  een blog post  over.
Groetnis Annie




14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt, Annie. En meteen ook zo groot. Daar kan iemand straks lekker onder liggen.
    Nog gefeliciteerd met Evert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een quilt! Erg mooi met die appliceerblokken, daar houd ik van... Ik snap best dat er geen tijd over blijft om te bloggen, want je maakt zoveel en je gaat altijd zò snel!
    Fijn dat jullie het goed maken, en wat een mooie leeftijd bereikte je man. Nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een leuke vrolijke quilt geworden.
    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man.
    Fijne nieuwe week.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt is dit geworden.
    Word ook genieten straks met doorpitten.
    Volgens mij gaat de tijd gewoon veel sneller tegenwoordig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ein wunderschönes Quilt Top.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met je man, een mooie leeftijd. Ach alles hoeft niet zo snel tijd vliegt toch al voorbij. Maar wat een leuke quilt heb je zelf ontworpen. Knap hoor om steeds wat te bedenken. Veel plezier met het afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met Evert. Fijn dat jullie het weer konden vieren zo andere tijd. Wat een prachtquilt heb je gemaakt endat van van alkes wat je al in huis had dat is echt heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's a beautiful quilt..... Love the colours you used also.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je man. Mooie quilt laat je weer zien. Ik vind de breideken ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Annie, allereerst nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Fijn dat jullie het zo samen nog redden kunnen. En wat is de quilt prachtig geworden. Wat een fantasie. Zo divers, en toch zo mooi één geheel geworden. Veel plezier met het doorpitten, dat maakt het altijd af hè.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Wat een prachtige top is het geworden. Weer een bijna klaar, mooi dat je uit eigen voorraad kunt maken en niet hoeft te kopen. Misschien wel weer bij een volgend project. Fijn weekend🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was met vakantie, dus nog even wat oude berichtjes lezen.
    Je quilt is prachtig geworden. Leuk om er zelf van alles aan te ontwerpen zodat ie helemaal van jou wordt.
    Lekker klaarmaken voor als het straks kouder wordt, gezellig op schoot en lekker quilten.
    Fijn dat het met jullie goed gaat, tja de tijd vliegt voorbij, dat is wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen