Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

donderdag 1 juli 2021

Tafelkleed

  

 Goede middag
Tijd voor blog post
 De hexogonnetjes die ik zo tussen door maakte,
 zijn nu een geheel geworden.
 Veel reststofjes ook verwerkt.
Het  kleed waar mee ik dus ben gevallen.
 Is nu dus eens afgemaakt
 Vorige zomer begon ik er mee.


Even over de tafel gelegd hier.
 Een tafelkleed van maken misschien.
Daarom geen  tussen vulling,
 zou te dik worden  dacht ik.
 Een flannellen laken, wat ik nog had van vroeger.
aan de  achterkant. gemaakt.
 Rondom de bloemen met de hand door gepit.

Daarna bleef het liggen, en nu heb ik ;

de  buiten randen met de machine door gestikt.

 En is het  een AFFO .

**********************

 Er zijn ook weer wat blokjes ;

van de Lizzy sampler gemaakt.

Ik heb nu   29 af  , dus nog 10 in het achter.

Een andere post daar over..

 Ook is het breiwerk weer uit de tas, 

en komt  daar ook weer wat aan.

Tot zo dit babbeltje .

 Groetnis Annie






12 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie de post lezen, en een berichtje is heel plezierig
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook een leuk idee om van al die hexjes een tafelkleed te maken. Het nadeel is wel dat er ook een pijnlijke herinnering aan zit als je nu aan tafel zit.
    Maar aan de andere kant.... je word er ook steeds aan herinnert dat je voorzichtig moet zijn op de trap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pracht kleed een sieraad op je tafel. Mooi van vrolijke kleuren heerlijk weer zo'n affo :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om er een tafelkleed van te maken. Zo heb je er wel heel heel plezier van. Ben je de val weer te boven?
    Heerlijk om ook weer iets nieuws te starten, een quiltster wil altijd iets doen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou bijna zeggen 'het ongelukskleed', maar ondanks alles ben je er toch nog goed van af gekomen.
    Je hebt er een vrolijk tafelkleed aan, goed idee... want je kunt ook niet alles aan de muur of op een bed liggen. Ik vind het heel zomers aandoen.
    En wat ga je weer hard met Lizzy!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent weer aan de gang, goed om te horen! Gezellig tafelkleed, ik heb hier ook nog een stapel grote hexen liggen: wie weet ....
    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is heel erg mooi geworden. Altijd fijn als je een affo hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Annie,
    ein wunderschöner Flowergarden quilt.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Annie, alsof het bezaaid is met bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen