Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 23 mei 2020

Blog post


Goede avond.

Mijn scrappy blokken zijn nu bijna een quilt.
Voor het eerst heb ik de methode Quilt as you go gedaan
De grote quilts worden me te zwaar.
Ook het door pitten   van een groot quilt zag ik wat tegen op
Nu dus blok voor blok, en met de machine door gestikt.
 Het viel me toch nog best tegen hoor, maar  afijn, tot zover is het een geheel


 Even in het gras niet heel duidelijk, het waaide hard vanmiddag.

Nu wil ik er nog een rand om maken.


 Die ik eerst wil dubbelen en doorstikken, dan nog een afwerk biesje.

Dus we zijn nog niet klaar



Deze week ben ik ook via FB de uitdaging  Bloemetje per dag aan gegaan.
 Kleine hexjes 1 inch.
 Even in gehaald en gister was ik bij. no 15



 Vandaag een voor de zaterdag en de zondag gemaakt, maar die zijn nog niet vast gelegd.


 Hier het volgende dekentje in de maakt.
 Prettig zondag.
Groetnis Annie

8 opmerkingen:

  1. Wat is het een prachtige quilt geworden, de manier van Quilt-as-you-go vond ik best nog wel moeilijk om in elkaar te naaien, maar met quilten zelf is het ideaal! Leuk dat je ook nog bloemetjes maakt! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een joekel van een quilt is dit weer! Je hebt de blokken keurig aan elkaar gezet Annie.
    Quilt as you go is fijn om te quilten, maar die blokken aan elkaar zetten vind ik best lastig. Maar het is jou goed gelukt.
    Leuk al die kleine bloemetjes, ben benieuwd hoe dat verder gaat als je er heel veel hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Der Quilt sieht wunderschön aus, liebe Annie, tolle Farben und sehr schön zusammengesetzt.
    Viel Spaß mit den Hexagon.
    Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kleurige quilt wordt dit. En goed gelukt met de QAYG methode. Een bloemetje per dag is te overzien. Leuk projectje voor erbij. Goede week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Der Quilt ist wunderschön.
    Deine bunten Hexies gefallen mir sehr gut.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig is je quilt geworden..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige frisse quilt !
    Fijne avond nog !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt heb je gemaakt. En zo heerlijk groot. En als hexjesfan ben ik natuurlijk gek op je bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen