Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 15 februari 2020

Zaterdag van alles wat


Goede middag.

Het is wat stilletjes hier.
 Regen en de harde wind hielden ons wel binnen.
Begin van de week , had ik een afspraak bij de kapper.
Ik dacht wel  dat ik op de fiets  kon gaan,
dat is mijn vervoermiddel hier, wel een E-back hoor.
 Maar de wind blies me zo in de berm naast het fietspad.
Mijn broer gebeld, en die wilde wel even voor taxi spelen
 Maar gister kon ik de boodschappen weer doen, en naar mijn rondje sport.
Vanmiddag al weer harde wind, maar mijn rondje dorp heb ik gewandeld.
 De dagen gaan altijd weer vlug voorbij.


 Hier up-to date van het borduurwerk.
 februari opdracht is af,zo leuk om te doen.
Er komen veel letters in.
Ik heb deze plekken even gemerkt.
Later als het af is wil ik zien, waar ik welke letters zal plaatsen.
Ik zoek hier voor de kleurtjes uit mijn  rest DMC garen.

**************
Ook begon ik in januari met de Sal van 2019.
deze is dus geen verrassing meer.
 Alle patronen al uit geprint.
 Hier heb ik nu  5 maand opdrachten af.


 *********************
Er zijn  ook weer blokje gemaakt voor het scraps quilt.
80 blokjes klaar , nu maar eens bedenken hoe het een quilt word met de tijd.
De plaatjes komen later..

**************
 Ook weer eens aan het lezen, momenteel historische roman
 van Ken Folt. Brug naar de Hemel.
Heb al meer gelezen van deze schrijver.
Een hele rij op de e-reader.

 **********************
De nieuwe computer  al aardig gewend, gaat lekker snel.
Als hobby heb ik hier PSP.
 Paint Shop Pro, een grafisch programma ,
waar je foto;s mee  bewerkt en plaatjes kan maken , mooi e-mails
 ik ben lid geweest van  verschillende groepen , en diploma's gehaald
  We maken lessen en leren zo best wat..
Heb nu nog een groep, senioren.
 Nu  heb ik en nieuw programma gekocht,
 PSP 2020, de nieuwste versie.
Eerder had ik een  programma met een snoepje,
 maar dat kregen we niet aan de praat op mijn nieuwe speeltje
 Het is altijd een uitdaging en geeft een kik als het lukt, en de animatie werkt.


Zo iets als dit deze week.
 Een volgende keer meer.
Fijne zondag. Groetnis Annie

11 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het lezen hier en een reactie is fijn
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat het bij jullie zoveel heeft gestormd...
    Hier alleen verleden weekend en morgen zou het weer komen.
    Maar vandaag heerlijk weer, met zelfs wat zon.
    Best gevaarlijk hoor als je van de fiets valt, dus oppassen dan maar.
    Wat ben jij goed bezig op je nieuwe laptop. Je probeert van alles uit, heel knap vind ik.
    Je borduurwerkjes zijn ook heel mooi, fijn dat je er zoveel plezier in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm..... te snel dus twee keer typen. Mooi borduurwerk, maar petje af voor je computerkunsten knap hoor. Nu nog even je vorige berichtje lezen in een flits zag ik iets wat ik gemist heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om de plekken voor de letters te merken, ga ik ook doen. Bedankt voor de tip. De SAL van 2017, 2018 en 2019 heb ik af. Zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wunderbare Fortschritte an den Stickereien, das erste gefällt mir besonders gut. Weiterhin viel Spaß.
    Hab einen schönen Sonntag, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig borduurwerk.
    Borduren is ook zo leuk om mee bezig te zijn.
    Het blijft ook maar waaien.
    Wat knap dat jij zoveel op de computer kan en durft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een storm van de week, dat je zelfs weggeblazen wordt. Gelukkig had je een "taxi" van je broer waar je gebruik van kon maken. Wat een schitterende borduurwerken Annie, ook zo'n leuke bezigheid. Kijk uit naar je scraps quilt als het af is. Succes met je PSP hobby. Fijne zondag🌺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So schön sehen deine Fortschritte an deinen Stickarbeiten aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zonde van je haar net bij de kapper geweest en dan regen en wind weer in. Hier ook echt dit slechte weer, zelfs onweer en hagel, regen en dan nog die wind..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend je borduurwerken. FIjne week, zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach nee, dit is geen weer om op de fiets te gaan hoor...
    Wat ben je heerlijk aan het borduren!
    Knap dat PSP, ik snap er helemaal niks van...

    BeantwoordenVerwijderen