Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 19 maart 2019

Even bij praten, van alles wat


 Goede middag.
 Vandaag hebben een zonnige dag,
we zijn weer  thuis van een mooi toertje fietsen.
Heerlijk fris ritje, fijn na al de dagen van harde wind en regen.
Het voorjaar komt er nu wel aan.
Ik zie dat er al weer 2 weken geleden is,
 dat er een berichtje is gemaakt.



2 grote projecten,  de winterse hexjes,
en de brei deken van Tante Zoet waren af, 
 Moest er even aan wennen,
 maar het breimandje gevuld.
En zo gemakkelijk wat sokken breien.


 Dik sterk garen, lekker vlug een paar af.
en dunne op naalden 2.5
 2  kleinzonen kregen al een paar, 
en nu vul ik zo tussen door de voorraad even aan.

***********
Mijn mistery blokjes van de groep Kathleen Tray ook gemaakt.
6 blokjes,  rest lapje gebruikt.
Wel ietsje bont geworden.


het blijft een verrassing wat het zal worden.


Dit is het bobbin blokje, van de maand maart.


Hier even alle maanden tot nu.
Op het patroon moeten er blokken randjes bij.
 Ik wacht daar even mee.
Kan ik de juiste stofjes er bij zoeken,
of kan ik van de beide mistery's een kleedje maken.


Mijn borduurwerkje krijgt ook vorm.
Leuk om te doen.
Alleen wat sokken breien is wel wat saai hé.


 Een beginnetje van dit quilt.
Er zijn echt mini stukjes bij, en het is wat gepuzzel.
 Stofjes uit zoeken, en de grote en volgorde van de cirkels.
Dit word denk ik een werkje voor wat langere tijd.
Veel handwerk en dat kan deze zomer mooi op het terras dacht ik.

************
Crea café  bij Teakjes tuinhuis ,
 gaan we donderdag avonds altijd naar toe.
Eenmaal in de 2 weken.
Deze week is het weer zo ver.
Heel gezellig altijd en verschillende handwerkjes komen te voorschijn..
 Vorige keer had ik wat plaatjes gemaakt met de telefoon.

 Er was deze keer veel haakwerk te zien.
Ik laat jullie even mee genieten..









*************

Ik ben  ook fijn aan het lezen.
 Zeven zussen deel 5 is uit.


 Fijn om te lezen,
dit deel vond ik soms wat lang van stof en veel tijd terug.
Maar toch al met al er van genoten.
Met de tijd zal het 6 de deel wel komen.
 heb nog een dik boek van mijn verjaardag.
En ook nog wel boeken op de E-reader staan.

Zo dit is mijn praatje voor deze keer.
Groetnis Annie







14 opmerkingen:

  1. Wat ben je heerlijk actief geweest. Veel mooie projecten hoor. En ook genieten van de zon, heerlijk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent lekker met van alles bezig hoor. Mooi allemaal. Ik heb deel 1 gelezen en deel 2 ligt klaar van de zeven zusters. Druk met quilten he en weer in de tuin bezig...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je veel gedaan en zoveel leuke affo's! Echt heerlijk het voorjaar en overal die lentebodes!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal. Je hebt hard gewerkt. Het maakwerk ziet er ook allemaal even mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was heerlijk vandaag.
    En zoveel leuke werkjes die je weer laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je druk geweest, mooie projecten ben je aan het maken! Fijne dag zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh so viele schöne Arbeiten zeigst du heute in deinem Post. Ich bin ganz begeistert, die Applikationen gefallen mir sehr gut, und das Zebra ist wirklich goldig.
    Schöne Woche und leibe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, hast du viele schöne WIPs in ARbeit.
    Das Zebra ist süß.
    Liebe Grüße und schöne Woche, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie projecten waar je mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk die voorjaarsdag, we zijn echt toe aan wat zon. Wat kun jij vlug sokken breien, ze zijn prachtig, net als al het andere werk dat je laat zien. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent lekker bezig met al je restjes.
    Dat schrijf je steeds, dus ik neem aan dat je heeeeeel veel restjes hebt :-)
    Zie je van de zomer al lekker op het terras zitten met je werkjes, was het maar vast zo ver.
    Leuk die gehaakte beestjes, vooral die lichtblauwe met die lange oren is zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je veelzijdig. Supermooi je puzzelstukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och heden, ik moest wel een beetje lachen om je lege mandje...Ik denk dat jouw werkjes nooit in een mandje passen! En je bent intussen al weer aan nieuwe projecten bezig... Ik vind die cirkels van kleine stukjes echt heel mooi!
    Fijne week en geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij zal je ook nooit vervelen, Annie. Wat heb je weer mooie werkjes onderhanden. Lief borduurtje, en de cirkels zullen best een priegelwerkje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen