Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 5 april 2019

Blog post.




 Goede avond,
 Zo langzaam aan komt de lente.

Mijn april quiltje hangt al weer bijna een week aan de keuken wand

 Al weer een paar jaar geleden dat we deze serie hebben gemaakt.

Even een klein overzicht wat we zo al doen.
 Naaide kleine blokjes tot een tafelkleed voor de buiten tafel,
 Een paar koude middagen lekker in mijn hobby hokje gerommeld.

Voor mijn verjaardag had ik een tasje met pakketjes kleine lapjes

  de kleinsten waren 9x9 cm.
Dus alles op die maat gesneden.
En  toen ketting naaien



 Gedubbeld en met de machine doorgestikt.
Vanmiddag was het klaar.



Alle werkjes vorderen wat.
Weer wat sokken gebreid voor zonen en kleinzonen.
Maar weer een paar opgezet.
Makkelijk even op te pakken.
Bij het koffie drinken of tv kijken. 




Nog niet heel veel aan het borduurwerk gedaan,
 maar het is erg leuk om te doen.


Zo heb ik ook weer wat kartonnetjes gerijgd en aan een cirkel gezet.


 Vorige week was er in ons buurdorp de
 Textiel expositie van de Vrouwen van Nu van onze provincie.
Echt heel mooi  Quilts en ook heel veel borduurwerk.
 Ook randjes per week van verschillende jaren.
Had mijn fototoestelletje niet mee.
Paar plaatjes met de telefoon.





 Randjes per week ook als een boekje gemaakt.


 Kennis gemaakt met de dames van het Atelier Quiltlokaal
Een paar mooie lapjes gescoord. 

Vorige week zaterdag prachtig mooi weer,
 en middag een mooie fietstocht gemaakt.
 Ook langs Groene dijk langs het water Sneker meer 



Deze week ook een paar kleine tochtjes gemaakt.
Maar weer veel kouder weer.

Ging ook een middag aan de wandel.
met mijn hulp.



Het rondje Skrok, pad zo 6 km door de natuur weilanden..
Ben zo blij dat ik dat weer eens kan lopen.

 Tot zo mijn verslagje.
 Het weekeinde komt er aan.
Het zondagse koffie hapje vanmiddag gebakken.


Prettig weekeinde gewenst.
Groetnis Annie


11 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je even komt lezen en kijken.
    Misschien een reactie.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig Annie en het taartje ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt aan het licht op je foto's al zien dat het lente is... zo diffuus.. PRachtig!
    En ik sta weer versteld wat jij in een week allemaal kunt doen; even dit, paar zo, stukje zus..
    Wat een mooie lapjes heb je gekocht!
    Fijn weekend (enne... blijft die appeltaart heel tot zondag?)
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat "boekje"van de randjes. En een heerlijke taart, dat wordt smullen Even de benen strekken is altijd zo goed, voor lijf en geest.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Annie, du warst aber fleißig, so schöne Fortschritte und neue Arbeiten. Sehr hübsch.
    Schönes Wochenende und lass dir deinen leckeren Kuchen schmecken.
    Gruß Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk taartje en wat fijn dat je weer een stukje kunt lopen. Je borduurwerk wordt erg Mooi net als het kleed. Dat heb Je snel gedaan. De hesjes vind ik ook zo leuk en eigen gebreide sokken die zitten het lekkerst, mooi hoor. Verder laat je veel moois zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Annie,
    ein schöner und bunter Post. Deine Arbeiten sehen wie immer sehr schön aus. Begeistert bin ich von deiner Stickerei.
    Schönes Frühlingswochenende und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou lekker wandelen fietsen en handwerken volle week maar heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hè, dat wandel- en fietsweer. Je hebt de blokjesquilt supersnel gemaakt. Is natuurlijk een eenvoudig patroon, maar die zijn vaak juist zo leuk. Daar ga je vast weer iemand blij mee maken.
    Knap trouwens dat je sokken kunt breien en t.v. kijken tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je weer een wandeling kunt maken en dat jullie ook al weer zijn wezen fietsen. De jongens boffen met de sokken. Mooi nieuw tafelkleed heb je gemaakt. Fijne zondag en eet smakelijk van de taart.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ketting naaien op de naaimachine ,heerlijk !
    lekker genieten van het voorjaar , tijdens de fietstochtjes. Wij doen het af en toe en zeggen dan meestal : "Dat moeten we vaker doe ! " Maar het komt er gewoon niet zo snel van. Grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen