Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 5 maart 2019

Brei deken.


 Goede avond.

In september zag ik op  het blog
Blij dat ik brei ( Klik )
 De bom van de brei deken van Tante Zoet.
Zeeuws breien dus, maar ja dat kan in Friesland ook doen
 Het leek me geweldig weer eens wat te breien.
 Gister was  de deken helemaal af.
 Gewassen en liggend op de overloop gedroogd.


Was het meteen geblokt en mooi recht allemaal.


5 maanden opdracht van een baan,
 met 6 verschillende ajour patronen.

Soms wel eens even achteruit breien.
Maar het is gelukt, was  fijn om te doen, en ,
ook best weer wat kennis opgehaald


 Hier even over de bank gelegd. van 2 kanten.


 De afwerk rand kon gebreid op rond brei naalden.
 Rond breinaalden met die kleine  pennetjes,
en dan in je schoot leggen, zag ik niet zo zitten..
 Ik ben nog van het ouderwetse type,
breien met een breinaald onder je arm.
 De rand heb ik dus zelf bedacht,
en dan met de haak pen.


Rondom  1 toer vasten, 1 toer stokjes, 1 toer halve stokjes.
1 toer vasten, 2 toeren granny's , 1 toer vasten.
1 toer halve stokjes, en als afwerking toer kreeft steek.
Nog een prettige avond.
Groetnis Annie.




14 opmerkingen:

  1. Hier de brei deken af dus, leuk om een reactie te lezen.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, wat is dit mooi! Niet het gemakkelijkste breiwerk, maar dan heb je ook iets bijzonders... Al de oude patronen die weer tot leven komen in zo'n deken! Deze houd je toch wel voor jezelf hè...?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Annie! Chapeau voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, wat een prachtige deken Annie. Gefeliciteerd met je affo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer erg mooi geworden Annie. Volgens mij heb je nu thuis heel veel dekens liggen, dus lekker warm. Maar misschien heb je wel weer belangstellenden die de deken graag willen hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Annie,
    wunderschön ist die gestrickte Decke. Sieht sieht sehr edel aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is deze deken prachtig geworden.
    Jij kan ook alles maken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig is je deken geworden zeg.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige deken is dit geworden zo fijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Annie,
    die Decke sieht so Klasse aus, ein richtiger Traum an Wolle.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het een prachtige ajourdeken geworden.

    BeantwoordenVerwijderen