Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 27 maart 2022

Deken

 Zondagavond.

Het voorjaars weer genieten we van,

 al is het hier in het noorden nog best fris soms.

 Lang weer geen blogpost gemaakt.

Komt er niet zo van, 

Allerlei andere zaken, ook verdrietige.

Maar daar kan ik hier niet zo over schrijven.

Ook weer even in de medische molen.

Och dat hoort bij de leeftijd zullen we het maar opschuiven.

 en komt het wel weer wat bij

Aan een oog geholpen aan Staar, het tweede wacht nog steeds.

************************************

  Maar nu is de deken af, 

en ging al rond op Insta en FB.

Het patroon was best mooi,

 en een klus voor mij als beginner wat dit soort haakwerk.

Het garen pakket viel een beetje tegen, 

en hier en daar onregelmatig geworden, en af en toe foutjes.

 Het zwarte garen heb ik weg gelaten, kon het niet zien.

 Het patroon wat aangepast,

 en ik kon de deken 20 cm langer maken.

Dit is hem dus


 De deken gaat naar een kleindochter, die is nu aan het verhuizen.


Hier nog even in 2 delen de foto.



Ik denk er over om hem nogmaals te haken.
Maar dan een ander soort garen.

Een liefhebster zal er wel zijn.


Groetnis Annie



6 opmerkingen:

  1. De deken is mooi geworden Annie. Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Nog eentje haken? Stoer hoor om twee maal hetzelfde te doen.
    Niet fijn om treurige dingen mee te maken, verdrietig allemaal.
    Hopelijk word je snel aan je andere oog geholpen, kan je weer goed zien, ook om de haaksteekjes goed te maken.
    Genieten hè, dat prachtige weer, dat hebben we toch maar gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eine wunderschöne gehäkelte Decke.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie deken, Annie!
    Je kleindochter zal er heel blij mee zijn. Je zal maar zoiets moois van je oma krijgen...
    Akelig, die staar.., maar wel fijn dat een operatie zo goed helpt en dat het kàn. Zeker voor een handwerkster zoals jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reactie ineens verdwenen dan nog maar een keer.
    Vervelend is staar maar fijn dat het verholpen
    kan worden. Je hebt een pracht deken gemaakt en leuk dat je bij de volgende zelf de kleuren gaat kiezen. Je kleindochter zal er vast heel blij meezijn. Je verdriet kan ik niet wegnemen maar je sterkte en liefde toewensen kan wel bij deze .
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterke met de verdrietige dingen die je op dit moment meemaakt.
    Fijn dat je geholpen kon worden aan staar, geeft vaak een goed resultaat en dat lijkt me ook fijner als je gaat handwerken. Mooi is de deken, wat een werk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige deken heb je gehaakt. En dat voor een beginner, echt heel knap. Hopelijk ben je binnenkort helemaal van staar af en kun je weer lekker verder met al je hobby’s en genieten van het samen buiten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen