Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 6 oktober 2019

Twee AFFO's



Goede middag.
 Vandaag  doe ik de post eens hier.
Bloggen bleef er bij. steeds. 
 Twee AFFO's is de titel.
Nummer een.  borduren van de sneeuwmannen.
Eest maar winkelen op het wereld wijde web, voor stofjes,
Kon niet het juiste vinden in mijn kastje.

Vrijdagmiddag maakte ik mijn sneeuwmannen helemaal af.
Een blauw lapje stof de border gemaakt, achterkantstofje
 en een  tussen vulling met lussen voor de ophang.
De bedoeling  een wit    stokje door voor de ophang, 
lijkt me wat bij de winter passen.

 Wilde me niet lukken een wat goede foto te maken.
Vanmorgen  de foto hoog gehouden, dochter maakt een foto.
Ik heb natuurlijk weer te veel bewogen en niet recht, 
licht in de kamer was te fel.


Maar goed zo ziet het er uit.
Ik kreeg  het patroon   vorig jaar voor de kerst.
Heb wat garen er bij gekocht verder uit mijn;
 rest garen gezocht en wat kleurtjes  aangepast wat mooi was.
 Het doel was voor dit jaar  de Kerstdagen  af,
 En zo tussen alles door is het me gelukt.
Het was een  fijn borduurwerk, en heel leuk om te maken..
 Als we de kerstboom weer zetten,
 komt hij op de plaats van de Nature Home te hangen hoop ik.

 Mijn tweede werkje de Bobbin blokjes.


 op de vloer hier boven


Deze vanmorgen ook gemaakt.

Nu  mag ik een nieuw werkje er bij.

Ik had een baby dekentje gehaakt.
geen foto gemaakt.
 Niet  aan gedacht, maar op de  buurt was een  meisje geboren, 
en ging ik even op kraam visite,

Was leuk werkje, en ga maar weer even aan de haak.


Wolplein bracht me wat garen, en ga weer een dekentje haken.
Leuk om zo op te pakken, klein proef lapje opgezet.


Sokken gaan ook altijd door.

  Ik heb me opgegeven voor het maken van een kerst quilt.
Het is hier in ons dorp, en ik kan er  lopend heen.
Morgen avond de eerste bij een komst.

 Ook gaan onze quilt middagen en het crea- café weer beginnen, 
 en daar kijk ik wel naar uit
 Later meer.
Groetnis Annie

12 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor reacties, is altijd fijn.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al je af dingetjes.
    En iets nieuws is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent ook al helemaal klaar voor de komende kerst Annie!
    Maar nu weer gezellig samen een nieuw kerstproject starten, dat is dan vast voor volgend jaar.
    Je Bobbin quiltje is ook leuk geworden.
    Heerlijk om weer een nieuw project te gaan starten, ben daar ook zo gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sneeuwmannen zijn enig. En het andere quiltje ook. En die sokken worden mooi. Je was echt heel creatief bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige muur-quilt is het geworden, je sneeuwmannen-borddurtje. Ook de Bobbin quilt is erg mooi! En je bent weer lekker bezig met haken en ook breien van sokken! Succes met het maken van je Kerst-quilt, gezellig om te maken samen in een groep. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wie toll, die Schneemänner sehen großartig aus, bin ganz begeistert.
    Auch dein Quilt ist sehr schön geworden.
    ich freue mich auf dein Weihnachtsdorf.
    Viel Spaß, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het borduurwerk is werkelijk prachtig !
    En de Bobbin quilt zo lekker vrolijk.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn het borduurwerk en de quilt erg mooi geworden. Veel haak en breiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt ze allebei al weer af! En ook helemaal afgewerkt... Wow, wat ga je weer hard, Annie!
    Heel gezellig om straks in december weer op te hangen, en als we dan ook nog echte sneeuwmannen buiten kunnen maken...
    Leuk dat je een dekentje gaat haken, blijft altijd heerlijk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow wat zijn ze mooi !!! en weer hele mooie sokken op de pen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LIebe Annie,
    der Wandbehang mit den Schneemänner ist wunderschön geworden. Ein richtiges Traumstück und so wunderbar gestickt.
    Auch dein Wandbehang mit den Körben gefällt mir sehr gut.
    Viel Spaß beim STrümpfe stricken, ich habe mir auch Wolle besorgt und werde mir jetzt STrümpfe stricken.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor , helemaal de sneeuwmannenquilt.
    En ja , foto's maken is vaak heel lastig.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen