Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 23 februari 2019

Jarig en nog wat.


Goede middag.

Woensdag was het mijn verjaardag  79 jaar mocht ik vieren.



En ben echt verwend


Mooie bloemen en nog veel meer 

Een drukke maar een heel fijne dag.
Veel helpende handen, maakten een echt feest voor mij.
Al de bloemen niet op een plaatje.
 Dochter was naar de handwerkbeurs geweest.
Kleine verrassing voor mij.

 En van de kinderen dit grote cadeau
.

 Zo vanaf de kerstdagen wandel ik hier mee buiten. 
Met de stok lopen ging niet zo vlot meer.
 Gebruikte een rollator met heel kleine wieltjes,
 voor binnen is dat  prima,, daarvoor heb ik hem niet nodig.
En kreeg ik deze en die  heeft mooie grote wielen en heel handig in vouwbaar.
 Heb er wel lang tegen aan gehikt, maar ben er nu blij mee..


Ik  kan nu weer mijn wandeling doen,  en sta stevig,
********************
Was al begonnen aan dit berichtje, maar even in concepten gezet.
 Prachtig mooi weer vandaag, zonnetje en  lekker fris.
We hebben een mooi fiets toertje gemaakt vanmiddag
Even een stop  bij een bankje


**************
En wat voor handwerk is er gedaan.
Heb sokken gebreid voor jarige kleinzoon.
Student maar in de weekeinden 
en vrije tijd  werkt hij op de boerderij.
Heeft dan graag warme stevige sokken
 van Noorse garen.
geen plaatje.
*******************************
Heb al het  rest borduurgaren dat  ik nog had,
gesorteerd op nummer in dozen. weet je wat je nog hebt
 Een heel werkje, maar nu kan ik met mijn nieuw borduurwerk beginnen



Dit patroon ga ik maken.
Sneeuwmannen.

Met hulp van de kleuren kaart op PC heb ik het garen bij elkaar gezocht.
 Stof en wat kleurtjes garen gekocht



 Hier een beginnetje gemaakt.



Dit zijn de februari blokjes voor de mysterie kleine quilts
*****************
Maandag middag hebben we quilt middag.
Heb een nieuwe project voorbereid.
Wat ik met de hand kan maken.
Zocht het uit mijn quilt blaadjes ,
die ik zo door de jaren heen heb gekocht


 zo iets moet het worden.


Malletjes getekend, geprint en geknipt.
Ook van alles  in stof in een zakje
******************
De brei deken van Tante Zoet heb ik deze week al de banen aan elkaar gezet.
Op het patroon stond niet dat er een kantsteek gebreid moest worden.
Spijtig , had nu veel werk om de banen netjes aan elkaar te mazen.
De rand ga ik haken.
Voorbeeld is een stoffen randje naaien
 of dubbel zoompje breien met de rond breinaald.
Haken lijkt me het beste.
Later een plaatje.
Zo tijd voor tafeldekken en avond boterham
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie






15 opmerkingen:

  1. Wat een mooi borduurwerk. Leuk hoor. Je kleine blokjes zien er leuk uit, mooie stofjes zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Annie! Nog 1 jaartje en je hebt een bijzondere verjaardag te vieren.
    Een rollator.... tja dat is even een dingetje als je je in de geest nog een jonge meid voelt :-)
    Maar het is waar, je staat- en loopt steviger dus minder kans op vallen en botten breken.
    Leuk borduurwerk voor de aankomende winter. Je nieuwe patroon voor een quilt vind ik er heel moeilijk uitzien. Maar het gaat je vast lukken als ervaren quilter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leeftijd en zó actief! Ik vind je een topper!
    Liefs, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals van harte gefeliciteerd Annie, wat ben je heerlijk verwend door kinderen! Een rollator is toch prettig om stevig te stappen buiten, dat voelt toch goed niet dan?
    Je bent weer van alles van plan op handwerk-gebied, maar dat zijn wij wel een beetje gewend om te zien op jou blog! Succes met de deken van Tante Zoet in elkaar te maken.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nogmaals gefeliciteerd 🎈
    Lekker verwend.
    En wat maak je toch een hoop mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd. Mooie rollator en lapjes. Fijn dat je nu weer goed kunt lopen. Je handwerken zijn allemaal weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Annie, nachträglich alles Gute zu deinem Geburtstag - du hast ja so viel geschafft - herrliche Stickereien und ganz tolle Patches.
    Was da alles schönes entsteht.
    Schönen Sonntag, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd Annie, Mooie cadeaus heb je gekregen. En wat heb je weer leuke projecten onder handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie leeftijd hoor en nog met zoveel dingen bezig. Heerlijk onze hobby,s he. Lekker mee bezig blijven en buiten met een paar wieltjes als dat alles is, je kunt zo veilig lekker naar buiten........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Annie,
    ich wünsche dir alles Gute nachträglich zu deinem Geburtstag.
    Schöne Stick- und Patchworkprojekte hast du dir vorgenommen.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd Annie. Ik lees altijd vol bewondering waar je allemaal mee bezig bent. Fijn dat je nu weer beter uit de voeten kunt met een nieuwe rollator. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag... wat een verwennerij. Ik begrijp dat een rollator toch wel een ding is maar wat goed dat je de stap hebt gezet en nu weer goed uit de voeten kunt... Wat een handwerk produceer jij nog zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat ben je weer een mooie dingen aan het maken. Fijne dag zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harter gefeliciteerd . je maakte weer verel moois.
    En wat een prachtig en nuttig cadeau heb je gekregen. Goed dat je zo door zet en nu kun je heerlijk naar buiten goed om in beweging te blijven Trotds op jou vrouw :))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd, Annie! Fijn om zo'n dag met al je dierbaren te kunnen vieren. En je gaat vast en zeker heel veel plezier hebben van die stevige rollator. Tja, ik zou er ook tegen aan hikken, maar het is een hulpmiddel toch? En super dat je jullie nog fijn kunnen fietsen. Heel veel mensen kunnen dat al niet meer op jullie leeftijd of hebben moeite met evenwicht.
    Heerlijk om al je nieuwe plannetjes weer te zien! Vervelen is er niet bij...

    BeantwoordenVerwijderen