Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 23 juni 2018

Bloemen hexjes en blokjes



  Hallo Allemaal.
  Er is al weer een week voorbij, 
 en de dagen in de maand juni vorderen ook al weer.
Blog post maken bleef er echt bij deze maand ,
 Deze week ging ik even van  de Annebels enz. een plaatje maken..
De bloemen werden al zo mooi, 
al is het hier , in het noorden wat later altijd 
Donderdag begon de zomer, maar hier een harde wind, 
dikke buien  ook de dag er na.
 Vandaag hadden we weer een zonnetje.
Maar  de Annebels hebben er van geleden, 
en zien er niet zo mooi  meer uit.
Veel waren gebroken ook.
Hopelijk hersteld de rest weer wat.





 Hier dus een klein rondje door de voortuin.

***********
 Begin van de maand 13 - 6 de uitslagen
En ja hoor voor kleindochter  Else 
en kleinzoon Tjerk kon de vlag uit.
Allebei geslaagd, mooie  cijfers, en nu naar het  mbo
Else in Drachten Tjerk in Leeuwarden.


   We  zijn geregeld een toertje fietsen, als het weer het wat toe laat.
 Lees momenteel mooie boeken, op de E Reader.
 En zo tussen door handwerk ik aan verschillende werkjes.


Vandaag was het week 25 van de hexjes.
Was ik va mening genoeg groene  rest stofjes,
 te hebben voor al de 4 zij kanten,
 nee dus.bij week 24 ging ik tellen.
Dus uithalen , en 2 zijden,
 ( zo ook was aangeraden ) andere stofjes.
 Het ziet er nog wel aardig uit, dus gaan we vrolijk verder.
Mysterie  is en blijft nu eenmaal een verrassing.

*******************************


 Mijn doos met sampler blokken, 24 x 24 cm is al aardig gevuld.
Heb er nu 35, en dacht zo wel een aardig geheel te hebben.
Toch besloten er nog  wat bij te maken.
 Met shassing en tussen blokjes kan 
het een flink quilt  worden met de tijd.
Naai ze P.P op de naaimachine,
 en ook verschillende met de hand  met vlieseline H 250.
Las het in de blogs, en nog nooit eerder gedaan
Krijg er al wat handigheid in.









 Hier een paar, heb ze allemaal wel een plaatje gemaakt.
Voor me zelf, kan ik zien of ik niet de zelfde maak.
Teken ze op ruitjes papier.
 De blokken zijn allemaal verschillend ;
en stofjes uit mijn kastje.
 Als het eens een quilt is zal ik weer een plaatje maken.

**************************
Mijn borduurwerkjes zijn bij,  tot dit weekeinde.
 de opdrachten van vrijdag en zaterdag deze week
De Landranden lap het laatste deel, en dat trekt me erg.

*****************

  Hartelijk dank aan iedereen die mijn blog lezen
 en een berichtje achter lieten
Ik zag dat ik ook nieuw volgers had gekregen.
 Fijne zondag .
Groetnis Annie






9 opmerkingen:

  1. ..prachtige plaatjes.. en gefeliciteerd voor de kleinkinderen :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How beautiful, even with you the hydrangeas are in full bloom.
    Your Hexis look great, the colors fit together perfectly. I also like your patchwork blocks very well.
    Go into Dashboard - Settings - Emails - take out your address, save and re-enter and save, then you get the mail back in your mailbox.
    Have a nice Sunday, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annie,
    dein Hexie Projekt sieht wunderschön aus. Auch deine gezeigten Blöcken sind sehr schön.
    Deine Hortensien sind ein Traum.
    Schönen Sonntag und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog even proberen, had geen vinkje geplaatst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de kleinkinderen en je hexjes groeien lekker door net als je andere projecten en je schitterende tuin!! Fijne dag zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh , mooie blokken Annie en gefeliciteerd met je knappe kleinkinderen! Altijd weer een hoogtepunt zo'n diploma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoera voor de geslaagden. En je hebt beslist niet stril gezeten mooie blokken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw winterse hexjes vind ik heel mooi van kleur!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Hortensia's staan er prachtig bij! Helaas hier in Utrecht nog geen drup regen gehad, ook niet goed voor mijn Hortensia's, dus maar sproeien.
    Gefeliciteerd met de kleinkinderen en hun diploma's. Altijd een opluchting als ze geslaagd zijn.
    Prachtige blokjes gemaakt Annie. Vraag me wel eens af hoeveel lapjes je in de kast hebt liggen, want je blijft maar uit de kast halen, moet toch een keertje op zijn? :-)

    BeantwoordenVerwijderen