Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 8 januari 2017

BBL Blokken en meer

 Goede avond

 Hier weer even een berichtje schrijven, 
de tweede week van het nieuwe jaar is er al weer



Twee blokken van de BBL zijn gemaakt,
en ze passen ook nog aan elkaar.



Ben nog niet zo handig met inch,
 en meestal naai ik blokken pp.
dus best spannend.


Een gedeelte van de applicaties met de hand,
 en andere e met de naaimachine.
 ook naaide ik de blokken met de naaimachine.

Deze week alle blokken van de deken aan elkaar.
Hier op het bed.


Hij is niet voor een bed, maar voor op de bank, 
lekker er onder als het koud is.
De maten zijn daar ook naar.
 130 x 155.

Nu moeten er nog biezen rond om.


Ietsje saai werkje, maar ja hoort er bij.



Overal in het land gladde wegen gister; 
 maar gelukkig hier in het  N westen,
 en later ook het westen van het land viel het mee.
 En onze reis kon doorgaan.
Ja we gingen naar de musical Soldaat van Oranje.
Cadeautje voor onze verjaardagen.
 Dochters gingen mee, en ook schoonzoon die reed ons veilig er naar toe.,
 Het was geweldig, genoten een grote indruk na gelaten..
Terug reis heerlijk uit eten.
een dag met een gouden rand




  Ik maak mijn borduur mandje klaar voor de vakjes per week.
 Ga deze week toch nog een lap stof halen.
Wat ik nog heb is denk ik aan de krappe kant.

 Vrijdag start er nog een groep,
Besloten FB groep Dear Rine Borduren.
7 x 7 ringen waar we  figuren in borduren.
49 weken lang.
 Het lijkt me leuk, en daar kan dan het stuk stof voor
 wat ik nog heb 
DMC garen is er nog veel hier.
Heb  tijd geleden heel veel gekregen,
 en door de jaren heen heb ik zelf ook wel restanten.

 Ja het houd je van de straat hé.
Een goede nieuwe week gewenst.
Groetnis Annie


15 opmerkingen:

  1. Oh wat is de gebreide deken mooi. Je hebt al weer veel onder handen. Mooi hoor. ben benieuwd naar je vakjes. Fijne creatieve week gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige blokken Annie! Inches is even moeilijk, later gaat het vast beter. Mooie breideken is het geworden. Leuk om naar de musical te gaan, mooi cadeau!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk vind ik het heel leuk om die gebreide blokken te zien!
    Wat een mooi geheel. Zie ik het goed dat je er een gerstekorrelrand om gaat doen? Leuk!
    Je gebruikt mooie tinten voor je quiltblokken, dat gaat een prachtig geheel worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de bies doe ik met een dubbele gerstenkorrel.
      Ik heb niet al je patroontjes gebruikt, ook wat anderen
      Groetnis Annie

      Verwijderen
  4. Hopelijk houdt het borduurwerk je niet helemaal van de straat.
    Lekker buiten fietsen en wandelen is ook belangrijk en leuk toch?
    Je BBL blokken zien er prachtig uit, mooie zachte kleuren.
    De banksprei is ook al zo mooi, heerlijk om daar zo af en toe onder te gaan liggen.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van de musical, een heerlijk uitje toch?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een lekker druk weekje achter de rug.
    Leuke dingen en een prachtig uitje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwei wunderschöne neue Blöcke sind entstanden, sie gefallen mir sehr gut.
    Ich wünsche dir eine schöne Woche.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent zeker van de straat: mooi werk lever je af en zoveel.....hoe doe je het toch?! Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wunderschöne Blöcke für deinen Quilt.
    Die gestrickte Decke wird ein Traum.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was best een hele rit naar de Soldaat. Ik hoormdaar allemaal enthousiaste verhalen over. Fijn dat jullie er toch naar toe konden.
    Wat een leuk patroon Annie, die BBL. Waar staat dat voor?
    Je breiwerk is ook prachtig en dan weer een nieuw project met borduren. Knap dat je dat allemaal voor elkaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gebruik je mooie lapjes voor de BBL quilt. Ik heb het patroon ook liggen, maar wil eerst nog een paar andere dingen afmaken.....wel moeilijk hoor om er nog niet aan te beginnen.
    De deken is prachtig. Mag ik je vragen waar het patroon vandaan komt.
    Ik kende je blog nog niet, maar blijf je zeker volgen.
    Fijne week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi en fijn dat je zo'n gezellige avond hebt gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je blokken zien er prachtig uit en je deken is ook erg mooi, heerlijk zo'n warme deken op de bank !!
    Groeten Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie blokken en wat een mooie deken. Het is hier weer genieten. Leuk dat jullie naar soldaat van Oranje geweest een prachtige musical.

    BeantwoordenVerwijderen