Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 26 oktober 2012

Quilt dubbelen

Hallo schreef ik deze week over het dubbelen van het huisjes quilt op de vloer.
Nu ik begon dapper te rijgen, en ja hoor het zat helemaal niet mooi de achtergrond stof.
 Zouden toch de latten moeten komen.?
Dus ging ik zoeken in Google, en de allererste link die ik tegen kwam was deze.
Quilt dubbelen met latten hoe doe je dat  . Hier   (klik )vond ik het.

 Samen met Evert heb ik het bestudeerd, en zie vanmidag al ging Evert naar de Karwei en kwam hij thuis met 2 mooie latten.
 Vanavond hebben we samen nog alles zo gedaan, en nu ligt het op de tafel, klaar om verder te gaan.
Het word nog een hele klus, want door de vele naadjes het naaien op de vlieseline en al de verschillende restjes stof, wil het niet al te best  door pitten.
Nu heb ik besloten om maar in de naden van de straatjes door te pitten, dan komt alles stevig vast.

Allemaal een fijn weekeinde gewenst.
De jeugd van de jongste dochter komt een nachtje logeren, dan kunnen de ouders   naar  een feest waar ze voor zijn uitgenodigd
Zondag vieren we de verjaardag van de oudste dochter.
Maandag dan maar weer met het huisjes quilt te zet.
 Geen quilt plaatje vanavond.
Maar even een gemaakt plaatje van mijn PSP les van deze week.




Groetnis Annie

11 opmerkingen:

  1. Veel plezier dit weekend! En succes met het doorpitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tussendoor even bezig met een andere hobby is ook wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, jij hebt een lekker druk weekend voor de boeg. Heerlijk kindjes over de vloer. ik weet niet oud ze zijn maar ik vind het altijd weer een feest.
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met die latten, want wie weet, als ik ooit nog eens een grote top af heb. Maar nu heb ik mijn naaimachine en dan moet het toch goed komen.
    Succes er mee en je laat ons het resultaat wel zien hè?

    Fijn weekend

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een klus met het doorpitten , ik wens je een gezellig weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tutorial! Het lijkt nu wel veel makkelijker dan dat kruipen over de vloer.
    Heel veel plezier dit weekend!

    Groetnis, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Annie,
    Met de planken gaat ideaal!! Mooie strakke achterkant is mijn ervaring. Ik heb er nu al een paar gedaan zo en wil niet anders meer. Ik rol de tussenvulling op een bezemsteel oid. Dat is overzichtelijker. Het fijne is dat je het even kan laten liggen als je vingers moe worden. OP mijn blog stond het ook maar kan het niet meer terugvinden. In elk geval heb ik het van haar http://www.youtube.com/watch?v=bhwNylePFAA&feature=player_embedded#!
    Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het op de latten duidelijk werd door You Tube, wat een uitvinding he?
    Succes met je huisjes doorpitten, en heel veel plezier met de kleinkinderen.
    Gefeliciteerd met je oudste dochter!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je die latten hebt aangeschaft. Een makkelijke en voordelige hulp. Succes ermee en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het internet is een steen goeie uitvinding. Hier bij ons zeggen we al als we wat willen weten, even google. En ja je hebt antwoord.
    Je huisjes quilt is super mooi geworden.
    Veel succes ermee.
    Fijne zondag.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo nu kom ik ook eens een keertje bij jou buurten!
    Ik had niet in de gaten dat jij ook al aan het bloggen bent geslagen.
    Ik zet je bij mijn favorieten.

    Wat een schitterende quilts heb je gemaakt! Super!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op zoek naar uitleg over dubbelen met latten kwam ik ook hier op jouw mooie blog terecht. Wat heb jij een prachtige quilts gemaakt! Ik ga je blog volgen, maar nu eerst aan de slag met mijn visgraat top op de lange (dubbel)latten, die ik net bij 'Dat zèg ik...' heb gekocht :>)
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen