Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 24 oktober 2012

Even bij praten

Hallo allemaal.
Het is al weer meer dan een week geleden, dat ik hier wat kwam vertellen.
Ja  veel om te laten zien heb ik ook nog niet.
Het is hier herfst vakantie, en dan is het onder schooltijd ook oppassen, dus was ik 2 dagen bij de jongste dochter.
Maar vandaag weer eens de hele dag thuis.
Dus na de koffie de stoelen en tafel aan kant, en de huisjes gedubbeld.


 Best een aardige klus vind ik.
Eerst de achtergrond stof met de tussen vulling stevig glad met tape op de houten vloer geplakt
Evert hielp mij even met het recht en strak leggen, toen samen de top er over, en die op mijn knieën stevig vast gespeld. 
 Ja we worden er ook niet vlugger op.
 Jullie zullen wel niet zo het aantal kunnen tellen.
Maar er zijn 20 rijen huisje lang en 18  huisje in de breedte, reken sommetje geeft 360 huisjes. In het midden staat de kerk, en is 4 huisje in beslag, dus eigenlijk is daar maar een.
 Dat geeft dus 357 huisjes. Nog 9 hield ik er over. Nu heb ik bedacht dat er van die 9 huisjes de tunnel word gemaakt, waar ik hem mee op kan hangen aan een mooie brede lat of zo. Dan zijn de 366 huisjes compleet
Het hele geval ligt nu opgerold op de tafel in mijn hobby hokje, en zo nu en dan maar een middagje daar aan gaan werken.


 Op internet had ik al eens gelezen, over latten voor het dubbelen, maar ik wist niet precies hoe.
Evert wilde wel zo iets voor me maken, nu dat houden we dan nog te goed.
Wat ik wel van hem kreeg was dit,


 Omdat ik probeer te appliqueren , lees ik hier en daar op HET NET, hoe ik dat moet gaan doen.
Het patroontje op het raam plakken en zo overnemen, een lichtbak zou ook kunnen.
Nu die wilde hij wel voor mij maken.
Zaterdag was hij op de rommelmarkt, en kocht daar een paar tl lampjes.
Trof daar een vroegere collega, wat hij daar me zou gaan doen.
Lichtbak, nu die had hij jaren geleden als eens gemaakt, en werd niet meer gebruikt.
Dus kon hij die wel op komen halen. En zie hier ben er wat mee op schik.

Zo nu maar weer aan mijn werkjes.
Wat er momenteel ook gemaakt word kan ik nog niet showen hier .
Want weten jullie ik doe voor het eerst hier aan mee.

Heel spannend, en ben al aan iets leuks bezig, 
als het nu maar goed mag slagen.
Groetnis Annie



14 opmerkingen:

  1. Wordt vervolgd...spannend!!!
    Leuk zo'n lichtbakje. En ik moet ergens een link hebben van you tube waar het precies wordt uitgelegd hoe je dubbelt met 2 latten, ik doe het nu ook altijd, erg handig!!!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig hoor zo'n lichtbak, veel makkelijker dan tegen het raam aan. het zakt dan altijd zo naar beneden.
    Mooi je huisjes , ik ben heel benieuwd als ze klaar zijn.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lovely houses...........I am doing the KERST Swap for the first time too.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat met die latten heb ik ook ergens gezien, waarschijnlijk bij Anita. Het werk op de knieën heb je gelukkig gehad. Wat fijn dat je al zo ver bent. Het wordt een prachtige quilt.
    Zo'n lichtbak heb ik ook nog staan, gebruik hem eigenlijk nooit, maar je zult net zien als ik 'm wegdoe dat ik 'm even later nodig heb. Dat is een hele mooie. Veel plezier met de kerstswap.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, hoor, Annie!
    En nog op de vloer gedubbeld, wat een klus toch.
    Veel succes en plezier met quilten, ik maak nog steeds huisjes: nog 19 moet ik er en dan nog straatjes en pleintjes! Maar stapje voor stapje gaan we verder.........
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je huisjesquilt wordt echt prachtig! Het lijkt me toch wel heel erg zwaar op de knieën om te dubbelen dus het aanbod van Evert om iets te maken met beide handen aangrijpen. Ben erg benieuwd naar het resultaat
    Mooie lichtbak heb je, heel erg handig.

    Groetnis, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige man heb je Annie! Lichtbak is altijd prettig met appliceren. De plankenmethode gebruik ik al paar jaar. Niks op de grond met de knieetjes:-( Is een You tube filmpje van.
    Maar je huisjesquilt is een schoonheid en je wordt er vrolijk van! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Das Häuser Top ist wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij deze keer allemaal abracadabra. Lichtbak voor appliceren, dubbelen met latten??? Blijf je in de gaten houden hoe je dat doet. Tot nu toe stik ik alleen nog lapjes aan elkaar.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met het dubbelen,een hele karwei hé.Heb het ook al gelezen over de latten maar nog niet geprobeerd.
    Mooie lichtbak.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je huisjes zijn adembenemend! Wat een prachtig gezicht is dit, al die huisjes.... ik neem mijn petje voor je af, wat een fantastische klus!
    Veel plezier met quilten.
    Gefeliciteerd met je mooie lichtbakje, daar ga je veel plezier van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handig, die lichtbak, mijn man heeft ook als eens ééntje voor me gemaakt, werkt handiger dan tegen het raam!
    Ik ben ook al stilletjes wat bezig met de kerstruil:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je huisje quilt ziet er prachtig uit. Knap gedaan hoor.
    Ik werk ook altijd mijn quilts af met tunnels en latten of lussen.
    Maar met een tunnel en latten hangt de quilt strakker tegen de muur.

    Ook ik doe voor het eerst mee met de kerstruil en ik vind het erg spannend. Ik ben er van de week mee bezig geweest en ben er bijna mee klaar.
    Veel quilt plezier en alvast een fijn weekend.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Annie wat super dat je zover gekomen bent met de huisjes, en die lichtbak helemaal te gek.
    Ik zit met bewondering naar al de quilts te kijken van je kleindochters prachtig.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen