Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 22 september 2012

Ook hier bouwen we door.

 Weer en tijdje verstreken, maar vanmiddag meld ik me weer even hier , met een berichtje.
Eigenlijk is er weinig nieuws te melden, tot ik dit berichtje zag, op  het blog van  Haar   
  Dat ga ik hier nu dus ook laten zien, we gaan door.
De hele lap op de overloop, en zo een plaatje gemaakt.


298 huisjes en de kerk, zitten in een straatje Word al een giga grote lap hé.
 Nu  de Varia Hex quilt af was, eens flink aan mijn huisje gewerkt dus.
Volgende week nog maar even voort.

 Want kijk 40 huizen ga ik dan van een straatje voorzien, en weer aan die grote lap maken.
 En dan maar eens berekenen hoe ik op het juiste aantal kom.
Nog even doorzetten dus, wel is mijn doel, dat het huizen quilt op oudjaarsdag kan hangen.

 Ja goede voornemens, maar of ik het waar maak.?
Avonds borduur ik een steekje, aan deze lap.

 En kijk eens wat ik hier heb,

Besteld bij Bol.com en gekregen van Evert..
Al een stapeltje lapjes opgezocht, en ik heb zin in om aan de blokjes te beginnen.

Dinsdag middag hadden we onze quilt middag, de eerste weer van dit winter seizoen.
Ik wilde gaan appliqueren, had al een patroontje en frezer papier en lapjes klaar liggen.
Janke wou me daar wel bij helpen.
 Maar ik moest afzeggen, om naar een begrafenis te gaan in onze vriendenkring.
Nu 16 Oktober is de volgende Bee.
Zo weer even bij gepraat.
Heel fijn dat er weer nieuwe blog vriendinnen zijn die mijn blog volgen.
Elke dag kijk ik wel wat voor berichtjes er zijn in bloggers land.
Ik geniet van alle mooie handwerken en informatie die ik er lees.

 Het is goed en mooi weer vanmiddag;
dus gaan we zo een toertje fietsen samen.
Groetnis Annie







9 opmerkingen:

  1. Super dat je nog steeds verder gaat met de huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo bezige bij, wat leuk he, dat we nog bouwen!!
    ik had vorige week twee fotos gemaakt om je te laten zien hoe het Farmers Wife boek eruit ziet, maar je hebt het al zelf!!
    Tis leuk, hoor, die blokken maken, maar staat hier weer stil, want het is huisjes maken, oppassen op kleinkinderen en op mezelf!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In tegenstelling tot de echte bouw gaat het bij jou wel goed met het bouwen van huizen. Wat heb je er al veel. Je bent echt wel een doorzetter. Jammer dat je niet naar je quilt middag kon; dan over een paar weken maar. Begrafenis gaat voor..
    Wat is het vanmiddag lekker om uit de wind in de zon te zitten. Daar genieten we van. Fijn weekend en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent een stoere huisjes bouwer ik heb het niet meer doorgezet maar de lap ligt nog wel klaar om er verder nog niet smee te doen, de lapjes roepen me op het moment niet zo ik zit helemaal in het haakgebeuren.....
    Het borduurwerk is heel mooi, en wat fijn zo'n kado waar je wat mee kan ;o)
    ik wens je een prettig weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Häuser sind wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gaat goed met de huisjes! Ik blijf het knap vinden, zoveel huisjes maken,petje af!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oohhh Annie, wat veel huisjes en wat wordt de lap groot en leuk. Jeetje, dat zijn nog eens plannen, met oud jaar moet hij hangen. Ben benieuwd of het gaat lukken, maar denk het wel.
    Mooi borduurwerk!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Annie, wat is het al een prachtige lap geworden, hoe groot gaat hij worden??? Succes met de huizenbouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je huisjesquilt wordt prachtig! Ben erg benieuwd of het je lukt dit jaar. Ook je borduurwerk is prachtig! Wat een lief cadeau en altijd weer leuk lapjes bij elkaar zoeken.
    Bloggen is ook leuk, leerzaam en ik doe er ook veel inspiratie op.

    Een hele fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen