Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

maandag 16 januari 2017

Quilt middag en meer




Goede avond.

Vorige week  zomaar verkouden, en  een griepje.
Dat was al een hele tijd geleden dat ik dat heb gehad.
Maar goed veel zakdoeken, en even rustigjes aan
 En er kwam  dan ook weinig uit mijn handen.
Wel wat borduren lekker in mijn stoel onder een plaid,
 want koud had ik het wel
 Hier boven de eerste opdracht van Vakje per week 2017.
 Ecru borduurstof van 11 dr per cm.
 2 de  brilletje is wel nodig maar het lukt best.
Ik werk weer met restanten DMC  borduurgaren.
De kleuren van het randje heb ik het meeste,
 en dat worden de hoofdkleurtjes



Ook begon ik via een FB  groep   Dear Rini borduren.,
 dit borduurwerkje.
Worden 49 cirkels en  in elke cirkel komt elke week een plaatje.
 Begonnen met alle cirkels, ja weer rest borduurgaren.
 Nu is het even spannend of ik alle ringen af krijg,
 nog anderhalf strengetje te gaan.



En zie nu dat het een oud nummer is 365.

Dit is het eerste plaatje, van deze week, die wacht dus nog even bij mij.
 Eerst maar de 49 ringen.
 .

Gelukkig was ik deze morgen weer een stuk beter,
 nog wat verkouden, maar kon toch naar de Quilt middag.
Hier boven het boerderij quilt war aan gewerkt word voor een kleinzoon .
Er werd nu aan een rand met allemaal dieren gewerkt.
De zon scheen fel  op tafel, en die foto is mislukt.
Dus een andere keer.


Ook deze werd geshowd.


En hoe fijntjes is dit, prachtig.
 Het was gezellig, 3 dames konden niet aanwezig zijn.
 In februari weer onze samen komst.
We gaan weer gezamenlijk een werkje opstarten.
Het word Winter  Wandeling 
 van  Ellies (klik )

 Vanmiddag ben ik bezig geweest met het 3 de blok van de BBL


Zo dit was weer een blogpost van deze week.
 Fijne avond nog
Groetnis Annie


12 opmerkingen:

  1. Gelukkig voel je je weer wat beter. Mooi het vakje per week en de Dear Rini. Ook mooie werken op de bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie niets!! Ik zie niets!!
    Wat doe je mij aan om zoveel leuks te laten zien!!

    nee ik maak eerst wat af,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een blokje per week deze keer. Lijkt me leuker dan een randje.
    Maar je bent weer onder de pannen, want je hebt ook al de Dear Rini.
    Grappig hoor die naam en erg leuk om elke week een plaatje in die cirkels te borduren.
    Hoop dat je weer helemaal opknapt en lekker aan de slag kunt gaan.
    Mocht je geen borduurgaren genoeg hebben, kan je altijd een oproepje doen op FB of zoiets.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps, weer veel te veel moois om naar te kijken!
    Ik vind dat vakje per week toch wel erg leuk..., verleidelijk hoor.
    Wat een prachtig geborduurd hart, deze stijl vind ik zo mooi!
    Fijn dat je weer opgeknapt bent. Het heerst hè... en gelukkig lag je niet fulltime in bed!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die griep is wat... fijn dat je weer bent opgeknapt... Wat laat je een leuke dingen zien... Dat hartje... ben helemaal verliefd...<3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh leuk die ringen en dan elke week er iets nieuws in borduren. Ben even gauw gaan kijken in mijn borduurmandje of ik het nummer heb, maar nee, anders had ik het gelijk opgestuurd.
    Ik wens je nog beterschap, het gaat gelukkig beter toch/
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je laat ons weer heel veel moois zien.
    Beterschap en dat die vervelende griep maar snel helemaal verdwenen mag zijn.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    ✂✂✂

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie projekjes heb je. Gelukkig dat je je weer beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je weer herstelt bent. Wat een leuke quilts worden daar gemaakt. Prachtig.
    Het nieuwe borduurwerk ziet er ook prachtig uit. Succes. Leuk om zo de resten op te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zwei wunderschöne neue Projekte
    Die Farbwahl gefällt mir sehr gut.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks je griep toch veel gedaan zeg! Petje af en succes met je borduurwerken zien er allebei al goed uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De griep zorgde er gelukkig niet voor dat er niks uit je handen kwam.
    Veel borduurplezier.

    BeantwoordenVerwijderen