Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 24 juni 2022

Blokken

 

Zo nu en dan weer eens wat blokken gemaakt.
Het is naar aanleiding  van de Lyzzie Sampler,
 Steeds de blokken opgeslagen, en gemaakt.
 Nu waren het blokken met veel kleine deeltjes.,
en heb ik ze geprint op 130 procent.
Dus groter en ook heb ik sommige ,
wat aangepast, minder deeltjes. 




 Ik heb  stofjes die in huis had gebruikt
  Van de 72 zijn er 66 af.
 Een mengelmoes aan kleurtjes. geworden.
 IK wil er nu maar een quilt van maken.
 8 x 8 blokken 
Blokken maar recht en niet op de punt
 Quilt word anders veel te groot.

Nu moet er eerst gewinkeld worden 
voor de shassing en tussen vulling.
 Met het warme weer,
 stellen we dat maar even uit.
 Dus word vervolgt.

Borduur  wat aan mijn lapje.
en 
van restjes sokken wol,
 deze sokjes gebreid  voor onze Hidde.


En ja ik  lees graag op de E raider.
Laatste boek was de Chocoladeville

Groetnis Annie








 


9 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor een berichtje hier Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer zo lekker bezig kunt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste loodjes... maar wat wordt het mooi. En wat lief die sokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokken en sokjes voor ook een Hidde. Mooie baam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die neuen Blöcke sehen toll aus, das wird ein richtig schöner Quilt werden.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om een blokkenquilt te maken van de lapjes die je nog hebt liggen.
    Je denkt dan altijd "ik ga de restjes eens opmaken", maar helaas, die raken nooit op.
    Spannend hoe het gaat worden als de blokken aan elkaar zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, de Lizzie Sampler, ook ik heb de meeste blokken opgeslagen voor ooit. Jou blokken zijn mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo tover je weer een nieuwe quilt tevoorschijn! En dat allemaal van restjes... wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie blokken zeg. Goed idee om ze te vergroten, zo is het veel leuker en fijner om mee te werken.
    Ik ben jaloers op je sokken, ik zou graag sokken breien, maar heb besloten dat dat maar een wens moet blijven.

    BeantwoordenVerwijderen