Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 15 november 2019

Kerst Quilt en meer


  Voor allemaal die dit blog  volgen en lezen
Hier eindelijk kom ik een bericht maken 
Het is wat stilletjes op het blog,
 maar hier al helemaal niet.
Heb best wel handwerkjes gedaan, 
zo tussen al de andere nodige bezigheden

**************
 Het kerst Quilt, daar beginnen we mee.
Het is een AFFO


 Klik even op de foto, dan is het wat groter.
Het was leuk om te maken.
Om dat we kort geleden begonnen,
kreeg het extra tijd en nu is het voor de kerst af.

Het is het kerst verhaal, bij elke blok,
 hoort een tekst met een bijbel gedeelte..


Om die te bewaren een insteekhoes,
 aan de achterkant gemaakt,
 en daar de geprinte bladzij in.

De stofjes zocht ik hier uit wat ik nog had.
Een gedeelte met de hand geappliqueerd, 
en een gedeelte op de machine.
Ook wat van het patroon afgeweken.
Zo heb ik een andere ster gemaakt,
 en ook wat borduurtjes gemaakt.
 Het formaat is gelijk aan dat van de Nature Home,
 wat in de kamer hangt hier.
Straks met Advent ga ik hem dus op die plaats hangen..
 Dat is dan mooi vlug klaar.

********************

Ik was aan het haken, en het dekentje is af.


 Helemaal verslingerd weer aan het haken.
Dus me aangemeld voor de Cosy woondeken 2
Kijk Hier


 Pakket besteld, en vorige week de eerste opdracht.
Ik was al bezig en zag toen dat ik het
verkeerde pakket  had ontvangen.
 Het was het pakket van de Cosy 1.
Kon het ruilen, een heel gedoe en deze kleuren zijn ook mooi.
Gemaild , en nu hou ik het kleurschema 
van de Cosy 1 aan,
 maar haak de patroontjes van de Cosy 2.


Nog 1 blok van vorige week maken.
Net deel 2 al binnen gehaald.
Dus dat word fijn haken vanavond.

**************************
Zo het bericht stond al weer een tijdje in de concepten.
Maar nu verder ,wat deden we meer.
  Ik heb wat kleding ver maakt,
 want ja ik ben mooi wat kilootjes kwijt.
Alles was met te groot,
 dus  shoppen voor wat nieuws natuurlijk..

 Ook  waren er  verjaardagen om te vieren.
Altijd gezellig, de tijd  gaat vlug voorbij.
Ook was de tweeling jarig.
Ze werden in  het jaar 2000 geboren,
 het jaar waar in ik  kon stoppen met mijn werk in de zorg.
Zij werden onze oppas kinderen,
ook de 2 zusjes die er later nog bij kwamen.


Onze rondjes op de fiets worden wat minder,
 het  word te koud.
Dus maar aan de wandel voor de nodige beweging.
We hebben geen winkel in ons dorp,
 dus voor de boodschappen wel op de fiets.
 Nu Evert weer kan fietsen doen;
 we dat samen, mooi de tassen vol.
En kunnen we alles zelf doen,
 al wil dochter het best voor ons doen hoor.
Het rijbewijs is weer aangevraagd,
 maar dat duurt tegenwoordig heel lang.

*********************.

Zo nu nog een leuk nieuwtje :
en dan dit epistel maar op het wereld wijde web.


Zondag  kreeg ik dit leuke bericht.
Hidde achterkleinzoon.
vrolijk blond ventje nu, en watervlug
En wat stond er bij. ?
In mei krijgt hij een broertje of zusje.
 Dus kan ik gaan bedenken wat ik wil maken,
 voor de nieuwe baby in de familie.
****************
 Ik wens jullie een fijn weekeinde.
Groetnis Annie







14 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je komt lezen, een reactie doet altijd goed.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi nieuws, weer oma worden!
    Mooi haakpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Annie, mooi nieuws! Ook weer mooie werkjes die je laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Annie, wat leuk! En wat is je quiltje mooi geworden! Héél veel plezier met het haken, wordt vast schitterend! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig blogje om te lezen. Je kerstquilt is een beauty hoor. Ook leuk weer haken. En weer een kleintje in de familie. Lekker genieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst van harte gefeliciteerd met het blijde verwachten van een achterkleinkind, wat toch heerlijk dat de familie zo kan uitbreiden. Wat een prachtige kerst-quilt, heel leuk, zag gelijk de "verhaaltjes"verwerkt in ieder blok. Ook de haak-projecten zijn erg mooi. Wens jullie een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd. Wat een leuk nieuws. Je bent weer met veel moois bezig en je Kerstquilt is erg mooi. Jammer van het verkeerde pakket maar gelukkig is het goed opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh toll, die Weihnachtsdecke ist wunderschön und was ganz besonderes. Auch die gehäkelten Arbeiten sind schön.
    Wie schön, ein neues Baby in der Familie, da kann man ja einiges machen, ich freu mich für dich.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een heerlijk blogje Annie je kerst quilt is ontzettend mooi geworden heeft wel wat weer hè op naar kerst. Gefeliciteerd met de tweeling gaat snel hè. Maar ook wel weer heel erg leuk. en heerlijk haken aan een mooie deken ik volg het wel bij jou maar sla hem even over :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Annie,
    der Weihnachtswandbehang wird wunderschön.
    Der Start deiner neuen Häkeldecke gefällt mir sehr gut.
    Schönes Wochenende und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk blogje weer.
    En het eind is natuurlijk helemaal mooi.
    Er komt een achterkleinkind erbij...
    Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om weer een kleintje in de familie te verwelkomen t.z.t.
    Ook je kerstquiltje kan straks lekker hangen en er van genieten.
    Je geniet ook weer van het haakwerk, leuk om van de winter mee bezig te zijn.
    De kleine tweeling is aardig gegroeid, gefeliciteerd.
    Fijn ook dat Evert weer kan fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig nieuw zeg, oma worden gefeliciteerd hoor.
    Je deken word met deze kleuren ook vast heel mooi...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen