Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

donderdag 25 oktober 2018

Van alles wat


Hallo allemaal.

Even bij praten maar weer.
Ben overal mee bezig, breien en de hexen .
Ook door pitten aan de sampler

Kleindochter had graag een zitje in de Tripp Trap stoel,
 als Hidde straks goed kan zitten.
 Ze had op internet dit gevonden.
https://toefjeroze.blogspot.com/


Eerst heb ik het gemaakt van een rest lapje
En vanmiddag er maar even naar toe gereden.
Om te zien of ik het goed had gedaan.
 Deze stoel is toch anders dan de
 kinderstoel die we hier vroeger hadden
Het paste, dus volgende week maak ik het in het echt.


Daar ligt mijn winterse hexjes, hard gewerkt en ik ben weer bij.

 De Zeeuwse brei-deken


De eerste baan is af, en deze week kreeg ik de 2 de
Het is leuk, maar goed lezen en tellen.
Ik had lange tijd niet gebreid.
Het ajour patroontje van het 2 de blok breide ik,
 vroeger in sokjes en knie kousen
Een toer nog om de lange baan op een plaatje te zetten.


Deze week zijn de borduur opdrachten niet gedaan
Ik heb besloten die maar een poosje op te slaan,
en  die dan later te doen.
 Het is even te veel om alles bij te houden.

Maandag 29 -10 hebben we eindelijk
 onze eerste quilt middag.
We maken een kleine opdracht dan,
 en wie wil kan showen wat er in de zomer is gemaakt.
 Kijk er naar uit, altijd gezellig bij Teakje in het tuin huis
 Zo dit tot zo ver.
Prettige avond.
Groetnis Annie

8 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je straks weer een quiltmiddag hebt.
    De hexjes quilt groeit en groeit. Denk haast dat als de open punten straks opgevuld zijn, dat ie dan klaar is. Maar misschien heb je zelf ook nog geen idee hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo handig als je wat kunt maken voor de jonge moeder. En leuk ook! Mooie brei-motieven en je hexjes zien er zo mooi uit!
    Leuk dat het seizoen weer begint om samen te handwerken, zo gezellig ook! Het borduren loopt niet weg, als er weer tijd voor is, zal het vast ook goed'komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So tolle Fortschritte, Winterhex ist auch schon bald geschafft, und deine weiße Strickdecke sieht sehr interessant aus.
    Lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zitje is nu al leuk. Heeft ze meteen een reserve.
    De hexjes gaan gigantisch zeg!
    En je breiwerk gaat ook al met zo'n vaart...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sehr schön sieht dein Winterse Hexjes aus.
    Deine Strickdecke wird wunderschön.
    Schönes Wochenende und liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu al een pracht zitje voor hidde dat moet goed komen. En wat heb je weer veel gedaan . Mooie deken maar die bekijk ik wel bij andere blogsters

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat valt niet mee hè om zo'n eind breiwerk op de foto te krijgen. In ons vorige huis ging ik wel eens op de trap staan!
    Wat een prachtige patroontjes zitten er in de deken. Blijft altijd weer leuk om naar te kijken.
    Fijn als oma alles kan, want dat zitje is natuurlijk reuze handig!
    Petje af voor zoveel geduld bij al die hexagonnen! Wat wordt het mooi...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat zijn je hexjes mooi, misschien begin ik er ook wel eentje

    BeantwoordenVerwijderen