Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

maandag 9 april 2018

Wel en Wee


 Hallo allemaal.
Wel weer eens tijd  om het blog bij te werken.
 Er zijn al een paar weken weer voorbij.

Eerst even over het  Quilten met de naaimachine.
Verschillende proef lapjes gedraaid.
De juiste draad en steek gevonden,
 dus vooruit op naar het grote werk.
Oefenen oefenen , en een proef- lap is zo maar vol.
 Dus  het quilt dan maar doen



Het is mijn eigen, en de eerste keer is beslist niet perfect..
 Ik deed de rand en de tussen baantjes.
Meanderen zoals het word genoemd.




 Ik was zo ongelukkig om weer eens te vallen.
 Met de gevolgen een zere linkerarm, dik en flinke bloeduitstorting.
 Gelukkig niks gebroken.
Wel pijnlijk, en heb dan ook niet veel kunnen handwerken.
 Wel met de naaimachine 2 sampler blokjes gemaakt.
Maar daar is nu nog  geen plaatje van


 Aan het eind van vorige week en het weekeinde 
, het huis werk weer ingehaald
 Week 14 van de winterse hexjes.
De kartonnetjes nu er uitgedaan,
 behalve de rand natuurlijk.


Dear Rini figuren  en ook de Randjes per week  weer bij.


 Het weekeinde hier ook heerlijk weer,
 en gelukkig ik kon het fietsstuur weer goed vast houden.
Dus zijn we 2 middagen mooie toertjes wezen fietsen.

Zo dat was het wel en wee van hier..

Groetnis Annie

11 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit voor de eerste keer zeker! Voorzichtig hoor, gelukkig niks gebroken! Je werkjes zien er als altijd goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het vallen zit waarschijnlijk in de lucht Annie, hoor het wel meer de laatste tijd, geen beste zaak, maar gelukkig heb je niks gebroken en kan je nog wat handwerken en fietsen.
    Je quiltwerk met de machine is misschien niet perfect, maar ik vind het toch heel mooi, zou het je niet kunnen na doen hoor.
    Verder ben je weer helemaal "bij" met je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat word dit toch allemaal mooi!
    Ohhh wel voorzichtig zijn hoor, niet meer vallen.
    De hexjes worden ook mooi.
    Sla ze wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Annie,
    ein wunderschöner Post und es gibt wieder so viel zu bestaunen.
    Der Quilt sieht traumhaft aus. Genau meine Farben.
    Und die Fortschritte an deinen Stickereien sind wie immer sehr schön
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet allemaal gaan vallen hoor, maar beterschap daarmee.
    Je laat mooie dingen zien, je quilt en hesjes zijn erg mooi...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo knap van je om te meanderen van een quilt! Maar wat nou? Gevallen en zoveel pijn weer, beterschap met je arm. Je hexjes zijn mooi en je borduur-projecten ook!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ai ai vallen , je hebt nog geluk gehad begrijp ik. Je werk is weer heel mooi knap hoor om het ook op de naaimachine te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh gatsie gevallen hopelijk knap je snel weer op! Je projecten zijn weer stuk voor stuk schitterend. Fijne week zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Quilten op de naaimachine heb ik één keertje gedaan, maar het is niet echt mijn ding. Het is zo anders dan met de hand. Maar soms kan het toch wel een oplossing zijn, zeker bij grote werkstukken zoals deze blauwe quilt van je.
    Balen dat je gevallen bent... naast de pijn maakt het je meteen ook zo beperkt... Gelukkig kon je nog wel handwerken zie ik!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is schrikken, maar fijn dat je weer uit de voeten kan en kan genieten van het zonnetje! Je werkjes zien er weer prima uit!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat naar dat je weer gevallen bent. Veel beterschap gewenst. De blauwe quilt is erg mooi geworden en knap gedaan het meanderen op de machine. Je Winterse Hexjes en de borduurwerken vind ik ook erg mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen