Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 7 mei 2016

Zomer genieten dus

 Goede avond.
 3 weken al weer geleden mijn laatste blogpost.
 Druk met van allerlei zaken, en weinig bij de computer.
Wel lees ik de berichtjes en mails zo tussen
 door op de nieuwe telefoon.
 Maar om daar mee te versturen,
 vind ik klein en kost me dan weer te veel tijd.
 Nu genieten we van het mooie weer deze week, 
Veel buiten, en samen een tochtje fietsen.
 Fijn handwerken, ja nu op ons nieuw gemaakt terras.



Ziet het er niet prachtig uit.
Vorige week Zaterdag 30 April kwamen, de stoottroepen.
 Zonen / schoonzoon  en dochters met kleinkinderen,
 en met zijn allen veel werk verzet.
 Het terras was verzakt, het raam kapot gewaaid,
 de tegels stuk en scheef.
 De mannen het terras

2 kleinzonen 15 jaar straten het pad voor de garage


Kleinzoon ging met ladder en sop omhoog alle goten enz. schoon.


 Dochters en kleindochter wieden en sopten.


Tussendoor een bakje, en soep en broodjes






 Middags was het zover,
Geweldig hé
 Evert maakte het deze week verder af.
we hingen en zetten er wat bloemetjes op.
Zie de foto boven.


 Vanmiddag appliqueerde ik de moda mandjes.
 Er zijn er ook weer een paar af,
hier even de plaatjes.




De deken van de lossen en vasten  moest even wachten
Omdat de mijne groter word had ik garen te weinig.
Gekocht in Zwolle, met de handwerkbeurs,
 maar via het net kon ik het er bij krijgen.


Hier opgevouwen hij is nu  200 x 150 cm.
Ik heb dus wat extra randjes in het patroon gemaakt.
Nu begin ik volgende week met de rand.


 De scheepjes Cal is ook van start.
 3 weken de opdrachten gedaan
Patroontjes die ik nog niet kende.


Ieder week 4 blokjes, maar ja ik doe er 5 hoor.
Moet al wat een deken worden toch.
Ook haak ik niet met Scheepjes garen,
 maar een goedkoper merkje. Bravo.


Patroontjes worden duidelijk uitgelegd met film er bij ook.
Dus zal het wel wat worden.
 Allemaal een fijne Zondag, 
en misschien moeder dag.
Groetnis Annie








9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend fijn dat de kinderen en kleinkinderen geholpen hebben met allerlei klussen. Je Moda mandjes zien er weer zo mooi uit. Wat wordt je los/vaste-deken groot en mooi!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent als altijd weer goed bezig. Heerlijke gehaakte blokjes en deken, prachtige mandjes. Wat fijn dat het terras weer op orde is, nu kun je er lekker van genieten al handwerkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mandjes zijn prachtig geworden Annie.
    En wat heerlijk is dat, al die hulptroepen die kwamen en allemaal zo druk waren voor jullie om alles schoon, heel en mooi te maken.
    Prijs je rijk met zoveel hulp en aandacht!
    Nu maar weer van de zon gaan genieten op je nieuwe terras.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve stoottroepen hebben jullie. En je mandjes worden ook leuk net als je andere handwerkjes. Geniet maar van dit alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve stoottroepen hebben jullie. En je mandjes worden ook leuk net als je andere handwerkjes. Geniet maar van dit alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vind ik dit onwijs leuk! Geweldig toch als je kinderen en kleinkinderen zo met elkaar de boel even aanpakken. En het is nog super gezellig ook. Echt iets om heel dankbaar voor te zijn. In veel families zou zoiets nooit voor elkaar te krijgen zijn.
    En wat heb je weer heerlijk gehandwerkt, Annie... Die ijver hebben ze vast van jou...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig zo'n dagje werken met zo'n grote club. je mandjes en haakblokken zien er ook weer prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk zo'n behulpzaam stel. En supergezellig lijkt me. Het resultaat mag er zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig Annie, met de hele club ! Een dag met een gouden randje;)

    BeantwoordenVerwijderen