Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 14 juli 2015

Van alles wat Update

 Goede middag.




 Vandaag eens even met het foto toestel bezig geweest.
En schrijf ik even hier hoe het er om en toe gaat.
 Hartelijk dank voor de berichtjes op mijn vorige logje.



 Handwerken doe ik dus graag, en ook best wel veel,
 maar sla ook wel eens een dagje over natuurlijk.
 Er zijn verplichtingen, en ook lees ik graag een boek op zijn tijd.
 Zo samen met mijn man alle huishoudelijke zaken, en wat daar bij komt natuurlijk.
   Geregeld komen er kinderen en kleinkinderen hier.
 Allemaal zijn ze niet meer klein, jonge volwassenen en heerlijk pubertjes .

  Nu het vakantie tijd is, berichtjes uit  alle windstreken.
 de 4 jongsten van het stel komen de eerste 2 weken van de vakantie hier heen gefietst, ouders zijn nog aan het werk, en gezellig hier even eten en te  zijn..

 Tweeling van 14  jongen en meisje, meisje 12 jaar en de jongste bijna 11 jaar zaterdag is zij jarig.



 Vandaag word er gemaaid, dit doet Hedser nu geregeld voor zijn Pake.


Sanne zijn tweeling zus, bakt vandaag 2 cakes..


Else en Famke even druk met Ipad en telefoon.


Maar als hun grote zus, de cakes in de oven heeft, verschijnen ze in de keuken..


De tafel word gedekt.


De cakes zijn prima geslaagd.



Hier de bak met gehaakte blokjes, Ik doe steeds 12, en wissel ik de kleurtjes.
 Het word waarschijnlijk een deken voor een  2 persoons- bed, dus moeten er nog wel een bak vol bij.


Het quilt hier het middenstuk in de ring.
Quilt om de bloemetjes heen, en verder een raster, steeds de plakband  verzetten.
Is niet zo goed te zien op het plaatje.

Hier mijn Hexen kleed in wording


Ik denk aan een rand van stof, en dan een rand van deze blommetjes.


Het borduurwerk is uitgehaald, en ben op nieuw een blok lager dus weer bezig.


 Dat was het voor deze keer.
Groetnis Annie







15 opmerkingen:

  1. Gezellig meegelezen bij je. Leuke kleinkinderen, gezellig zo!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig Annie, even een kijkje in jullie familie. Heerlijk dat de kleinkinderen het leuk vinden om bij jullie te zijn. Ik heb altijd zo'n idee dat jullie een hele hechte gezinsband hebben met elkaar. Prachtig!
    Je hebt ook nog heel wat onder handen, en geen kleine dingen. Maar dat is jou wel toevertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig de kleinkinderen over de vloer en ze zijn lekker bezig! Jij trouwens ook, wat worden je quilts mooi en ook je haakwerk! Geniet van alle steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig allemaal, leuke kids/kleinkids/familie. Mooie werkjes. Ik wens jullie een fijne vakantietijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat gezellige foto,s allemaal,prachtige bloemen,heerlijke (neem ik aan) cake:) en je werk ziet er ook mooi uit...jullie dagen komen zo wel om....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezelligheid alom bij jullie dus. Heerlijk om van de kleinkinderen te kunnen genieten. Je werk ziet er fantastisch uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat de kleinkinderen komen aanwaaien en ook npg lekker cake bakken. Zó gezellig hè.
    Je quiltwerk is prachtig Annie. Je bent een bezige bij.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, dat is een heel verhaal met veel foto's.
    Fijn dat jullie hulp krijgen van de meisjes en de jonge man.
    Cake's bakken, ja dat gaat er wel in na dat harde werken.
    Mooie Hortensia'sa heb je daar in de tuin.
    Met quilten ben je ook al zo lekker bezig tussen de bedrijven door.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is je tuin Annie. Gezellig dat de kleinkinderen tijdens de vakantie bij je komen. Fijn dat ze helpen met de tuin en bakken. Mooi handwerk heb je nog onderhanden. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar dat ziet er allemaal gezellig uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet je tuin er prachtig uit. Heerlijk zo'n grasmaai hulp voor pake en gezellige bak hulpen voor beppe. Je hexagonnen zijn prachtig, mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig dat de kleinkinderen zo graag komen bij jullie! Het is een prachtig gezellig blogje geworden, kom graag bij je lezen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge, wat een heerlijke gezelligheid is het bij jullie! Wat super dat je kleinkinderen zo lekker kind aan huis zijn en zo leuk bezig zijn...
    En intussen blijf je een bezig bij; ik sta iedere keer versteld van wat je allemaal doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n verslag. Wat een behulpzame beppesizzers. Cake is goed gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig al de kleinkinderen over de vloer! En wat ben je weer goed bezig met al je werkjes! Je hebt ook zo'n heerlijke afwisseling met haken, borduren en quilten!

    BeantwoordenVerwijderen