Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 7 maart 2015

Huis in de tuin ; AFFO, en meer

 Goede avond

Tijd voor een blog postje.
 Het proef quilt appliqueren , zoal als ik dit werk noem is af.
 At Home in The Garden , zo was de titel van dit patroon, die stond in de QUILTmania no 101.



 Om dat ik nog niet eerder iets had gemaakt met applicatie , vond ik dit zo mooi, en dacht dat wil ik nog eens proberen.


 In het  blad ziet het er heel anders uit, zoals jullie zien.
Het martiaal was wolletjes, ja daar had ik ook niet mee gewerkt nog.

Zo ging ik in mijn kast in de gekregen en rest stoffen zoeken
 Want vond ik het mocht niet zo veel kosten..
 Heb met  geappliqueerd met frezer papier, met flisofix geplakt.
Feston steekje, steelsteekies,  kleine gewone steekjes
. Borduurgaren, knoopjes enz..
 Het plaatje rechts onder hoorde er niet bij, dat heb ik van het net gezocht
Allemaal zo zelf wat bedacht, en gedaan


Door gepit om de plaatjes heen,    Het was leuk werk, echt tevreden ben ik niet.
Mijn steekjes moeten mooier en kleiner, ook kleine stukjes appliqueren is nog lang netjes.
 Kan en moet beter met een volgend werkstuk.


De lente komt, dat  zien we ook aan deze bloemetjes hier voor in de tuin,
  Ook vanmiddag mijn rond Skrok gelopen.
Langs het fietspad, door de natuur weilanden, ,
langs de vogelhut zo kom in tegenover gesteld richting weer thuis, 6 km.
Wel met mijn stok, maar het gaat weer fijn
Het is nog kaal, maar de vogels hoor je weer.








Maakte weer een voorraad siggy's, en heb er 5 kunnen versturen.
Deze week kreeg ik deze  in de bus.
Ze staan weer in mijn album hier links boven op het blog.
Dames Hartelijk Dank.
Het is leuke post, ook de brieven die er bij zijn.




Zo dit is het voor deze keer.
Een prettige Zondag gewenst.
Groetnis Annie

13 opmerkingen:

  1. Wat is dat quilt leuk geworden. De stoffen zijn mooi van kleur. De ontvangen Siggies zijn weer erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je quilt leuk geworden! Ik vind dat ie heel mooi gelukt is ook al zal het nog wel niet helemaal naar je zin zijn. Het is de eerste keer en je hebt er in ieder geval veel van geleerd, dus bij de volgende applicatie quilt gaat het vast al makkelijker, want al doende leert men zegt het gezegde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden, niet te kritisch op je eigen werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er anders echt prachtig uit hoor, ga er maar gewoon lekker van genieten.
    Heerlijke blommen laat je zien, we hebben echt zin in het voorjaar he?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen en dat is ook de bedoeling niet! Helemaal niet zelfs, wat ik wel zeggen kan is dat ik het heel erg knap vind dat je dit zo hebt zitten uitvogelen! Echt super. Het ziet er gezellig, vrolijk en MOOI uit. Ik ben benieuwd wat je volgende werk zijn zal! Fijne zondag, het was weer gezellig lezen bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk het zonnetje en we kunnen nu weer naar buiten.
    Ik vind je quilt heel erg mooi. Mag je trots op zijn.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wunderschöner Quilt.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pracht quilt, zo mooi!!! Heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik fyn de quilt moai. fleurich.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke quilt geworden en weer een ervaring rijker: applicaties! Tijd voor een nieuwe quilt..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie quilt is het geworden! Leuk zo'n eigen inbreng.
    Mooie siggies, vooral dat kopje the met de Engelse vlag vind ik leuk.
    Heerlijk dat het weer lente gaat worden, h4, fijn dat je weer zo'n stuk kunt lopen.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je mag best wèl tevreden zijn over je quilt hoor! Het is ook een enig patroon om dat appliceren uit te proberen, met verschillende techniekjes. Echt leuk!! Met wolletjes lijkt me toch lastig werken, dat heb ik ook nooit gedaan.
    Dat was toch best een pittige wandeling, 6 km. Je woont daar natuurlijk ook fantastisch!
    En je hebt er weer leuke siggy's bij! Fijne zonnige week verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt er een erg mooie quilt van gemaakt. Prachtig zelfs en wat een mooie siggies heb je weer ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen