Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 6 april 2013

Allemaal lapjes


Zaterdagavond al weer, net een rondje bloggen gedaan.
Nu hier ook nog even een krabbel zetten.



Vandaag hadden we veel zon, en ook ietsje minder koud.
Lekker windje, en de was wilde wel drogen.
Gistermiddag en vandaag, deed ik wasjes die je niet alle dagen of weken doet.
Zie hier boven het plaatje, ja niet zo heel duidelijk, want het zonnetje scheen weer lekker in mijn hobby hokje vanmiddag.

 Ja allemaal mooie stofjes, veel quiltstoffen ook.
Het zit zo, in december toen ik op de longafdeling in het ziekehuis lag, kwam een mevrouw die in de kamer naast mij lag even binnen lopen.
Ik lag te handwerken, en zo een praatje over quilten.
De dag daarop ging zij al naar huis.
In het begin van het jaar belde zij mij op.
Uit de woning van haar moeder stond nog steeds een doos met lappen, in haar garage, of ik die ook wilde.
Ja wat zeg je dan alstublieft.
 Kon ik ze niet gebruiken, maar weg doen.Gistermorgen stond ze zo op de stoep met een grote doos.
  Er zijn veel echte quiltstoffen bij, sommigen nog met de prijs er op.
 Maar omdat alles wat muffig rook, alles gewassen, en gestreken. Nu ligt het bij mij in de kast, Voor de Farmer  Wive zitten er zo  stofjes bij.
 Blokje 23 en 24 maakte ik deze week uit het boek.


 Mijn hartje is ook af, denk dat ik hem maar aan een jarige kleindochter geef.
Heeft dat ook een bestemming.


Even het medisch bulletin.
 Donderdag ging ik een dag naar het ziekenhuis voor de hartkatheterisatie.
 Waren de vorige onderzoeken wat verontrustend, alles viel mee, geen dichte of vernauwde kransslagaderen.
Er werd een plug in de slagader van de lies gezet, en mocht ik avonds 8 uur weer naar huis.
 Een dankbaar mens ben je dan
Doorgaan nu met mijn nieuwe medicijnen, voor de hartritme stoornissen, en het voorjaar in zei de cardioloog om de conditie weer op peil te brengen.. Uiteraard moet ik met enige tijd weer voor controle komen.
Wel ben ik nog bij de longarts, en daar moet ik nog weer naar toe, voor röntgen foto's en controle.
 Een prettige Zondag gewenst.
Groetnis Annie



11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke opkikker met lapjes heb jij gehad. Fijn, om zo uit de lappenmand te kruipen.
    Geniet van het voorjaar; het zal ons allemaal goed doen.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend lief van die dame. Dat zijn lapjes met een speciale herinnering. En wat veel!
    Mooie blokken heb je gemaakt en wat fijn dat het toch nog meeviel in het ziekenhuis. Ik hoop zo dat weer lekker fit en gezond wordt. Een heel fijn weekend en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke verwennerij. Fijn dat de lapjes zo op een mooie bestemming komen.
    Fijn dat de uislag van het ziekehuis positief is.
    Fijne zondag
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je alweer wat stappen verder bent met je gezondheid. Nu nog een flinke portie zon, en mooie lapjes erbij en jij bent hopelijk zo weer de oude.
    Heel veel groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat alles weer wat beter gaat wat maak jij een mooie quilts ben gelijk volger geworden ben zelf pas begonnen met quilten dus hoop vaak bij je langs te komen

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je goede berichten hebt gekregen. Mooie lapjes zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie berichten allemaal! Heerlijk dat je nu weer beginnen kunt met conditie opbouwen en de zon is er nu hier ook weer na een mistige start.
    Wat lief van de mevrouw om jou een hele doos met lapjes te geven-veel plezier er mee.En je blokken en het geborduurde hart is ook zo mooi geworden.
    'kHeb de laatste dagen weinig gedaan en nu maar weer aan de slag.
    zonnige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Blöcke und das Herz sind wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een feeststapeltjes heb je op tafel! Fijn dat de lapjes bij jou een tweede thuis vinden en ook nog verwerkt zullen worden in je werkstukken. Wat een schattig hartje!
    Fijn te horen dat het met jou zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n was wil je iedere week wel hebben. Staat ook heel leuk aan de droogmolen lijkt mij.
    Fijn dat het met je gezondheid weer wat beter gaat. Nu maar hopen dat het weer meewerkt en je lekker buiten aan je conditie kan gaan werken.
    Mooie blokjes heb je weer gemaakt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, wat gaaf al die stoffen. Je zult het maar krijgen en dan zo lekker gewassen en gestreken. Ziet er tiptop uit, hoor. Leuke blokjes weer van de Farmer's Wife. Is de quilt-Sampler groep op Facebook niks voor jou? Lekker vrijblijvend, maar wel stimulerend omdat er allemaal sampler maaksters in de groep zitten. De groep is maar klein, hoor. Op het moment ongeveer 20 leden. Als je meer wilt weten, vraag maar. Geen belangstelling, ook prima, hoor.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen