Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

donderdag 28 februari 2013

Borduurgaren en meer.

Hallo allemaal.
  Tijd om hier weer even een berichtje te schrijven.
Morgen al weer  Vrijdag, vorige week Vrijdag mijn laatste krabbeltje.Af gelopen Zaterdag middag, kwam  een zusje van mij, met haar man hier gezellig even aan. Bloemetje voor mijn verjaardag nog. Zwager droeg een flink kist, en zette dat op tafel, voor jou zei die. Wat heb je er in. Witte muizen, nou dat geloofde ik niet. Het deksel er maar af, en kijk eens.


Bak vol met borduurgaren, heel veel nieuwe strengen.
 3 lagen, en de bodem.




Verder kaartjes waarvan is gebuikt, maar wel met nummer melding.
Ook nog wat wolletjes.



Een flinke lap borduur stof ook nog, geen plaatje van gemaakt.
Komt zeker eens van pas. Ik kan bijna een winkeltje beginnen, zo lijkt het. Mijn zusje had het via via gekregen,
Zelf maakt ze nooit geen borduurwerk. 
Ze had mijn blog gezien, en zei meteen, hier breng ik die bak vol maar heen.En wat vind ik bij de kaartjes, de kleur van mijn te korte borduurgaren.Het is wel niet het zelfde merk, want het is allemaal DMC garen.Maar het kleurt er goed bij, en dus ben ik bezig  het laatste gedeelte af te maken.


Dinsdag middag was er Quilt Bee van ons groepje.  bij Teakjes tuinhuis.Deze keer wilde ik er graag heen, deze winter nog niet geweest.Evert bracht me, en ik kon met een van de dames mee terug rijden. Heel fijn weer aanwezig te kunnen zijn.
 Bij thuiskomst wel een warm rood hoofd, en ook best moe.
Dat gaat wel weer over,deze keer geen plaatsjes daar gemaakt.
Om daar wat quilteris te doen, wat op de hand kon, ben ik begonnen met hartjes Kan ik het appliqueren ook wat beter leren.


Best wel leuk werkje.
 Plaatje heb ik net gemaakt bij lamplicht, dus niet super mooi.
Ik ga nu ook hartjes maken , en ook wil ik mandje proberen.
 Woensdag en ook vandaag werkte ik hard aan mijn huisjes.
Hiep hoera, alles is door gepit., de biezen heb ik gesneden, en die liggen klaar.Voor even heb ik het weer opgerold, en weg gelegd. 
Mijn vingers zijn kapot, en zere armen van dat grote ding.
  Niet al te lang wacht ik er mee hoor, wil het aan kant hebben.
Het plaatje houden jullie nog even te goed..
 Zo versturen dit, en dan ga ik lekker op de bank, met de nieuwe quilt Nieuws die we vandaag kregen.
Groetnis Annie.









15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk cadeau. Komt heel goed van pas dus. Geweldig dat er precies de goeie kleur in zat voor het af te maken borduurwerk.

    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor al het borduurgaren en de hartjes zijn erg leuk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelofelijk wat een cadeau, echt geweldig dat deze voorraad garen bij jou terecht gekomen is! Vooral omdat je nu verder kan borduren! En fijn ook dat je weer naar de Bee kon, zeker omdat het al zo lang geleden was..! Nu maar lekker uitrusten!! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your stitching and these hearts are so fantastic.

    Grit from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bofferd, wat leuk om dit cadeau te krijgen en dan ook nog eens de ontbrekende kleur erbij vinden. Toppie. Je bent flink bezig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joh, wat bof jij met zo'n bak vol heerlijkheden. prachtige kleuren!!!
    veel plezier ermee, alleen ernaar kijken is al leuk.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig cadeau. Je kunt zo flink vooruit. En dat er ook de goede kleur voor je bij zat. Vandaag even rustig aandoen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig cadeau! Daar weet jij wel raad mee. Van sommige kleuren heb je nu echt veel, maar natuurlijk keek je vooral naar de kleur die je tekort kwam bij je borduurwerk. Gelukkig kun je weer verder. Voor een borduurster is het heel vervelend dat er garen te weinig is...
    Wat fijn dat je naar de Quilt Bee kon. Je wilt wel weer eens lekker praten met je vriendinnen en kijken wat iedereen doet. Hartjes en mandjes heb ik wel eens vaker gezien op diverse blogs; dat is leuk om te doen denk ik.
    En dan je huisjes!!! Dat is vast een groot werkstuk en eigenlijk zou ik het wel willen zien als je er klaar mee bent. Voor mij is het gemakkelijk om naar jouw dorp te rijden, maar alleen als je gezondheid het toe laat... Eerst moet het maar ECHT lente worden, daar verlangen we immers allemaal naar en je huisjes lopen niet weg.
    Heel veel succes met al je handwerken en lieve groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willemien, zeker kan je straks deze kant eens op komen, leuk hoor.
      Stel je niet al te veel voor van mijn werkstuk, want ik zie nu best veel schoonheid foutjes.
      Annie

      Verwijderen
  9. Wat een schat aan borduurgaren heb je gekregen, je kunt voorlopig borduren. Fijn dat er ook de juiste kleur voor je borduurwerk in de voorraad zat. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig cadeau! Zalig zo'n schatkist om te krijgen en te ontdekken wat er in zit aan heerlijkheden.
    Fijn dat je naar de quiltbee bent geweest, dat verzet de zinnen en geeft weer een heleboel om van na te genieten. Leuk dat je ook aan de hartjes bent en nu nog wat mooie mandjes er bij en je bent weer tijden onder de pannen.
    Succes voor je armen en zere vingers, die hebben wel even rust verdiend.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Annie, wat een cadeau!! Daar zal je van opgekeken hebben zeg. Wat een rijkdom. Ik ben erg benieuwd naar je huisjesquilt. Kan me voorstellen dat je daar zere vingers en armen van kreeg.
    En wat is je borduurwerk MOOI! Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schat heb je gekregen!!! Het is net luilekkerland en wat fijn dat de goede kleur garen er bij was.Nu kun je weer verder met je prachtige borduurwerk.
    En je bent ook al 'besmet' met het hartjes/mandjesvirus.
    Toch geweldig dat je weer naar de Bee geweest bent,weer een stapje vooruit ook al moet je er een dagje rust voor nemen.
    Geniet van al je schatten en een goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. soa, dat is in moai kado. geniet er lekker fan, it is yn els gefal goed te plak....
    en ek nog nog efkes nei de bee west...fijn hear...no mar efkes rêstich oan...en hearlik nei genietsje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige bak met garen, mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen