Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 8 augustus 2018

Tijd om een blogpost te maken.



Goede avond.

 Warm en nog eens warm.
Meestal gaat het hier op het platteland wel.
Altijd wel een windje hier of daar, een schaduw plekje.
 Maar  warmste dagen waren ook hier heet en nog eens heet.
Zo kwam het mij aan, en alles maar wat in  rustig tempo dus.
Doen wat nodig is.
Wel de  hexjes naaien, 


 Week 30 ;
 inmiddels zit ook de opdracht van week 31 er aan.
Vanmiddag gedaan
Ja vandaag een heerlijke dag, minder warm.

Een toertje haken. het lijkt niet recht,
 maar goed blokken als het af is.
Komt het goed hoop ik.
Nog 1 groene bol en ander half ecru,
 dan is het garen op, het dekentje of tafelkleedje af.



 De randjes lap is  ook bij, en  plaatste het in de groep.
 Gewoon een  blokje niet gevuld.
Leuk dat er attente borduursters zijn.
Dus de volgende morgen meteen herstel.


 Ook de vrijdag opdracht is bij, en heb al veel omtrekken
 en tussen blokjes in het voor geborduurd.
Vrijdag  weer een dier, ben benieuwd wat het word.



 Deze werkjes kan je mooi  zittend  doen,
 en de voetjes op een bankje.
Want ja avonds wilden mijn schoenen niet
zo goed  meer passen.. ))

Top van de sampler blokken is bijna klaar,
 maar wacht nu  wel 3 weken.
Hobby kamertje is een oventje, en dubbelen zwaar werk.
Dus mag het wachten tot de herfst.
Ook zijn de vogeltjes nog niet allemaal door gepit.
Komt  ook zeker wel weer.


 En zie hier. Op vrijdag middag besteld
 en zaterdag middag hier in huis.
Sneller kan het niet toch.


 Het lijkt me een uitdaging, deze winter de deken te breien.
Begint op 2 september, een Bom bij  Blij dat ik Brei. Klik
 Zo even bij gepraat weer.
Prettige avond.
Groetnis Annie

12 opmerkingen:

  1. .. een mooie blogpost, prachtige plaatjes
    van schitterende werkstukken Annie.. je bent ijveriger dan ik deze dagen, m'n complimenten 👍😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige borduurwerken Annie, ik geniet van jou tempo van handwerken, best wel hoog!!! Gelukkig wordt het weer wat koeler, dus komt er wat meer uit mijn handen.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al die projecten waar je mee bezig bent. Heel veel succes met het breien van de deken. Zonnige groeten uit New Orleans.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ganz tolle Fortschritte bei deinen Arbeiten, Winterse gefällt mir immer besser. Ich wünsche dir viel Spaß beim Stricken der Decke, sie sieht sehr interessant aus.
    liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik zie wat je allemaal gedaan hebt had jij nietzo veel last van de warmte.
    Leuk hoor! Zoveel verschillende projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annie,
    trotz der Wärme warst du sehr fleißig. Wunderbare Fortschritte an deinen Hexies und an den Randjes.
    Die gestrickte Decke sieht fantastisch aus. Ich wünsche dir viel Spaß beim Stricken der Decke.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer veel gedaan, Annie, ondanks de hitte. Petje af hoor. Ik ben gevloerd... kan er gewoon niet zo goed meer tegen, denk ik... Allemaal zo mooi weer wat je laat zien, en ik ga meteen eens bij blij dat ik brei kijken. Dank voor de tip.
    Groetjes uit de Betuwe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker makkelijk toch dat bestellen op internet. Maar jij hebt de plannen voor de winter alweer klaar liggen :-)
    Mijn quiltkamer is ook 32 graden, dus een oven, maar met de ventilator aan knip ik toch af en toe wat lapjes.
    Jij bent lekker opgeschoten met de projecten.
    Vandaag heerlijk wat koeler hier, maar nog geen regen gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo je bent mooi bij met al je projecten zeg.
    En dat met het warme weer, vandaag afkoeling hier en sinds twee maanden regen.................liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WT mooi ik doe even niet zoveel op dit moment. Leuk nieuuwe deken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn alle projekten mooi en wat goed dat je hrlemaal bij bent. De cal voor deze winter lijkt me ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt die randjeslap mooi!!!
    Ik ben ook volop bezig met hexjes, formaat half inch, dus gaat niet hard.
    En die deken is heel mooi, lijkt me leuk om aan te werken, succes!!

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen