Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 18 november 2018

Crea dag en nog wat




Goede middag.
 Net een fris wandelingetje gemaakt,
 en word het  eens tijd het Blog bij te praten.
Novembermaand is al weer het midden gepasseerd.
Wat hebben we allemaal gedaan.
 Gister  Zaterdag was het dan  Crea dag.
bij Teakje in het tùnhuis.
Zie hier boven.
In het winterseizoen is er 2 keer per maand
op een donderdag avond   Crea café 
 Iedereen is welkom, neem een handwerkje mee,
 en samen maken we een gezellige avond.
Geven elkaar eens een tip of wisselen een patroontje uit enz.
  Zo  is er wel wat een vaste groep gekomen.

Nu was er eens een voorstel gedaan ;
 om een hele dag Crea café te gaan doen.
 de meeste dames werken dus werd het zaterdag.
 Gister  was het dus de dag.
Voorbereiding met apps enz was al leuk.
Al zouden we met schoolreisje.


  De catering werd  verzorgd  door ons met elkaar.
Er werd wat lekkers voor de koffie en thee gebakken.
Soep mee gebracht. heerlijke salade, broodje suikerbrood.
Chocolade en pepernootjes om te snoepen ook.
  Eerst koffie en toen was de tafel vol met allerlei handwerken.
Hier boven een stapel poppen garderobe die
 moest nog word afgewerkt met knoopjes lintjes enz.





Zo hier en daar wat foto´s bij gesneden, omdat 
 ik geen personen op mijn blog plaats.

 Deze heb ik van de app geleend
Al met al een geslaagde dag, en gaan we het zeker nog eens doen.


 Van mijn  oefen lap van het appliqueren met naaimachine.
heb ik dit kussen van gemaakt.

De zwaluwen van vrijdag staan al weer op de lap,
maar later daar een plaatje van.
Het randje per week staat even in de wacht.
Volgende week komt de 3 de baan voor de deken vn Tante Zoet.
De 2 de baan is helemaal af.
 Ben druk met het door pitten van de sampler quilt.
Gister had ik hem mee, en heb  er flink aan gewerkt.

**********************
Minder leuk maar achteraf misschien wel verstandig, 
dat ik het maken van het Lente Quilt heb opgezegd.
Maandag middag was de eerste les.
Het was druk en intensief.
Of ik maakte me te druk , 
 Met het teken kon de lijntjes niet goed zien.
kreeg al een extra lamp
Bij thuiskomt was ik zo moe en al zo meer.
Kon er nachts niet van slapen.
Heb er een paar dagen over na gedacht.
Waar ben je mee bezig.
Alle keren als ik het quilt zag, dacht ik Wil ik maken.
Willen en doen ja zo ben ik dus altijd
Maar moest  weer even bedenken dat mijn
 79 ste verjaardag er aan komt.
 Heb de lessen dus opgezegd,

Ik  ben even mijzelf tegen gekomen,
 zoals we dat zeggen en voelen.
Heb me er bij neer gelegd,
 en gaan vrolijk verder hoop ik.
Later meer 
Groetnis Annie







13 opmerkingen:

  1. Voor de post even een berichtje hier.
    Leuk dat je komt lezen, hartelijk dank voor het reageren
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Annie, hulde aan alles wat je wél doet en dat is heel veel. Ik heb echt bewondering voor je. En wakker liggen van je hobby is niet goed voor je. Jou kennende heb je evengoed nog genoeg om handen. Liefs, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annie wat een gezellig blogje heb je weer gemaakt...en ja Annie soms moet je een keuze maken,of je nu ouder wordt of ziek bent....maar stil zitten is geen optie.,,,😉😉fijne avond...tot weer en succes met alles waar je mee aande gang bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken het Annie, maar ik ben nog lang niet van jou leeftijd, toch wordt het mij soms ook zo druk. Maar ik bewonder alles wat je maakt, je hebt vaak meerder handwerk-projecten die je maakt. Misschien als je iets minder projecten hebt, dat het dan wel lukt. Wat leuk om de hele dag met een groep te gaan handwerken!!!
    Nog even iets, sinds een aantal weken heb je boven in de balk voor je blog adres "niet beveiligd staan. Dat kun je heel makkelijk veranderen door naar Instellingen te gaan, dan op Basis klikken en dan de nee die ergens staat veranderen in ja. Dan komt er https ervoor te staan, betekend dat het weer beveiligd is. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So ein Kreativ Tag ist etwas ganz tolle.
    Deine neues Kissen gefällt mir sehr gut.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat zou ik ook wel willen... een creadag! Wat zou ik dan ook opgetogen wezen.. Heerlijk! En wat een gave dag hebben jullie met elkaar gehad, leuk toch om allemaal iets mee te brengen...
    Wat vind ik je kussen mooi! Een sierstuk daar op de stoel hoor.
    Jammer van je lentequilt, maar je kunt niet alles. Ik vind dat je al zo enorm veel doet!
    Fijne week, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt gelijk: wakker liggen van je hobby is niet altijd erg. Maar voor jou was het teveel. En dan kun je beter stoppen. Gelukkig heb je nog veel ander quiltwerk te doen. En genieten wij van je blogberichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat herkenbaar Annie.... je wilt van alles, maar soms moet je even een pas op de plaats maken, of dingen loslaten. Je bent tenslotte al lekker druk bezig met van alles, maar het houdt een keertje op om er steeds wat bij te doen.
    Je kussen is mooi en leuk geworden, weer wat klaar!
    Dus over ruim een jaartje vier je het mooie ronde getal van 80!
    Nu eerst maar de 79, hoop dat je dan een leuke dag hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent zo druk en actief met allerlei handwerken. Ik kan me indenken dat het dan teveel wordt. Het kan niet de bedoeling zijn dat je er niet van slaapt. Dat is het niet waard.
    Veel plezier met alle prachtige projecten, waar je aan werkt. Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo'n creadag, heerlijk de hele dag met je hobby bezig zijn, en wat een mooi plekje om zo'n dag door te brengen.
    Heel verstandig om even pas op te plaats te maken, gelukkig hoef je je niet te vervelen.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een en al gezelligheid lekker met deze koude dagen

    BeantwoordenVerwijderen