Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 18 maart 2018

Blogpost.

 Hallo allemaal.
Het is al weer zondag avond.
Weer een week geleden mijn vorige blogje.
 Het is een koude zondag, en ook gister.
 Nog geen lente, en me dus meestal binnen vermaakt.
 Het zonnetje kijken we wel naar uit.
Maar nog binnen, vermaak ik me best met de handwerkjes.


 De opdracht van maart voor dit borduurwerk
 (FB Landranden )is bij,
 aan eind van maart komt deel 4.
Het is een leuk om te doen,
  benieuwd wat deel 4 ons weer geeft te doen.

Deze foto is niet heel scherp


 Het box kleed is af.
Mint kleurtjes zijn de kleuren voor kleindochter haar baby.
 Vandaag was onze zoon jarig, en was zij daar ook.
 Heb het  haar gegeven, mag ze zelf bewaren tot het kindje komt.
Ze vond het mooi , en nu  ben ik aan de haak.
Er zijn ook nog stofjes over, 
maar even zoeken wat ik kan maken nog..

Op de tafel in de hobby kamer ligt deze.
Elke dag 1 blok is het streven of 2 


Ik ben dus aan het quilten met de blauwe quilt.
Eerst alle blokken, de stroken  van de logcabin ,
 en een kruis over het blok.
De tussen baantjes en de rand, wil ik op de machine proberen

 Mijn randjes en figuren lap is dit weekeinde weer bij gewerkt.

Winterse hexjes week 11 het geheel zit aan elkaar.


 Achteraf misschien toch wat andere stofkeuze moeten doen.
Maar ja het is rest stof, en sommige lapjes waren niet zo groot.
Dus laat ik het mooi zo.
Zo meteen doe ik nog de 2 de opdracht.
2  keer een diamant van  samen 18 hexjes.
 Wens jullie een goede fijne nieuwe week.
Groetnis Annie

12 opmerkingen:

  1. Ja, met dit koude weer kom je niet zo graag buiten, dus het alternatief is lekker binnen handwerken! Je bent weer helemaal bij en het kleine box-kleedje voor je achterkleinkind is erg mooi geworden!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deine Stickarbeit sieht toll aus - hat ein bisschen was von Patchwork. Die Babydecke ist goldig und sieht sehr fluffig aus. Tolle Fortschritte bei deinen Hexagons.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fijn dat we een hobby hebben waarvoor we niet de deur uit moeten! Je borduurwerk is schitterend en met je hexjes ben je ook lekker bezig. Zwaaizwaai, fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verschrikkelijk mooi borduurwerk, die eerste foto. Wat moet jij toch een geduld hebben en ondanks dat óók snelheid. Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je weer veel moois zien, mooi borduurwerk, mooi boxkleed, mooie quilt en mooie hexjes. . Geweldig. En wat leuk dat je een achterkleinkind krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie dingen maak je allemaal, en gelukkig dat we een hobby hebben zodat we ons wel vermaken als je nog niet buiten kunt zijn!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wunderschöne Arbeiten und Fortschritte an deinen Projekten. Besonders gefällt mir deine Stickarbeit.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi allemaal weer Annie een pracht van een boxkleed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent weer heerlijk bezig geweest! Ik bewonder je ijver...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Annie, super mooi vooral het borduurwerk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je weer allemaal mooie dingen gemaakt .
    Heerlijk dat we zoveel hobby's hebben, het woord vervelen komt niet in ons woordenboek voor .
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is weer allemaal even mooi wat je laat zien! Hoe doe je dat toch elke keer? Prachtig borduurwerk en mooi boxkleed, dat wordt genieten voor de kleine straks op zo'n heerlijk zelf gemaakt kleed!

    BeantwoordenVerwijderen