Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 25 februari 2018

De voorbije week

 Goede middag.
Op  deze koude maar stralende zondag middag;
 schrijf ik even een logje over de voorbije week.
 Zou goed zijn een frisse wandeling,
 maar de griep heeft me even te pakken.
 Alles doet zeer, en moe, dus blijf ik vandaag maar binnen.
Zal wel weer overgaan ( voor ik een oud vrouwtje ben )
----------------------------------

 Dinsdag 20-02 mocht ik mijn  78 ste verjaardag vieren.
Een drukke , maar heel gezellige dag.
Ik ben verwend met bloemen , lekker geurtje, bad spulletjes en leuke dingen.
Geen plaatje gemaakt.
Verder kreeg ik een hele grote waarde bon.
Daar ben ik vrijdag samen met dochter,
 een daglicht lamp met loep voor wezen kopen.
Hij kan staan, op tafel of ook nog met klem aan de tafel.
Dit plaatje van het net geplukt.
Daar hadden we eerst goed gekeken wat er te koop was al zo.
Nu gewoon bij de DEVO in Sneek.
De winkel waar ik geregeld handwerkspulletjes koop.



3 verschillende lichten.
Gister heb ik mijn randje per week gemaakt, wat werkt het geweldig.
Het 2 de brilletje ( Hema ) kan aan kant.
Ben er heel blij mee.


Deze week heb ik ook de top afgemaakt van de blauwe lapjes.
Ja en het rode lapje heb ik weg gelaten hoor.

 Een hele klus er wat een goede foto van te maken, 
hier nog een van dichtbij op de bank.


 Een achterlap en de tussen vulling ligt klaar.
Hoop het deze week te dubbelen.
Dan bergen we hem even op.


De borduuropdrachten probeer ik bij te houden,
Af en toe doe ik een up-to-date,
 niet elke week dat word eentonig hé.
 Ook de wintersehexjes volg ik,
 maar spaar even een paar weken op.
Is een mooi klusje als we straks weer buiten kunnen zitten.

 Ik ga beginnen met  de cadeautjes die ik wil gaan maken 
 Voor het komende kindje van onze kleindochter.
Jullie snappen wel dat ik die hier niet kan laten zien.
 Ja niet eerder, dan dat ik ze heb weg gegeven
Prettige zondag verder.
Groetnis Annie




11 opmerkingen:

  1. Liebe Annie,
    alles Gute nachträglich zu deinem Geburtstag.
    Der blaue Quilt wird wunderschön.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah gatsie, niet fijn dat je de griep hebt, toch heb je nog van alles gedaan. Je blauwe quilt is prachtig. En wat een leuke daglichtlamp, nu gaat alles veel beter.
    Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag!
    Sterkte en beterschap en hopelijk kun je alles doen van de week wat je van plan bent.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Annie, nachträglich alles gute zu deinem Geburtstag, und dass du bald wieder gesund bist.
    Sehr schön sieht dein neuer Quilt aus, die blauen Stoffe passen sich perfekt an.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd Annie! Jammer dat je nu ziek bent, was je op je verjaardag nog wel fit? Tjonge, 78 .. en dan nog altijd zo actief... Dat wil ik ook wel t.z.t. :)
    Wat een plezier zal je hebben/krijgen van die lamp! Ik heb boven ook zoiets; de loep heb ik nog niet nodig, maar het licht is zo fijn!
    Je blauwe quilt is helemaal mijn smaak, prachtig al die tinten in de blokjes....
    Groetjes en beterschap gewenst, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De quilt op de bank is mooi geworden. Beterschap en groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi klusje voor als je weer buiten kunt zitten..... oohh ik zou willen dat het al zover was!
    Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag, en wat heb je een mooi kado gekregen.
    Heb je met een loep dan nu geen leesbril meer nodig als je aan het werk bent, of wel?
    Maar in ieder geval heb je goed licht.
    Je blauwe quilt is prachtig geworden, en volgens mij ook weer supersnel gemaakt.
    Nu nog quilten natuurlijk, maar dat is wel lekker met die kou, zo'n warme quilt over je benen.
    Beterschap gewenst!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach wat een mooie top heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte gefeliciteerd en beterschap toegewenst..wat is je quilt Prachtig geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Annie, ook van mij nog een felicitatie! Wat heerlijk om zo een mooie lamp te hebben. Ik zou ook echt niet meer zonder kunnen. Hopelijk ben je ook weer echt aan de beterende hand. Groetjes, Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die blauwe quilt! Handig zo’n lamp, zonder begin ik ook niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd. Heerlijk dat je nu weer prettig aan het werk kan met je borduurwerk. Die blauwe quilt is prachtig hoor..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen