Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

woensdag 14 februari 2018

Blog post




 Hallo allemaal
 Druk met mijn handwerkjes,
 het bleef er bij een blogje te schrijven.
Maar vanmiddag eens even met het cameraatje wat vast gelegd

 Eerst even een overzichtje van al het huiswerk van de opdrachten.
Vrijdags Dear Rini borduren,
 Zaterdags Randje per week, en ook de Winterse hexjes.
Van Annelief
 FB groep  Landranden  1 keer per maand een opdracht
 voor een Spaanse Merklap..
Hier boven januari en februari
 Zo'n mooi patroon om te borduren.
 Ik gebruik weer rest garen, 
en heb zelf de nummer van het patroon ingevuld.
Dus steeds wel een verassing hoe het word.
Verander nu niet meer, lijkt wel wat.

 Hier de randjes, rechts een rood bolletje vergeten,
 op FB werd ik daar op gewezen.
Nu zo maar even in orde maken.


 De vrijdag opdracht, de ooievaar., morgen weer een figuur.




Rest garen weer, de stof is wat groffer, dus een grote lap.
Niet zo mijn keus, maar wel makkelijk borduren,
 zonder mijn extra brilletje


De hexjes leuk om te doen, en heb al een mooi stapeltje hexjes vooruit geregen.
Best spannend wat er zaterdag weer bij komt.
Het word de 7 de week.
Als de hexjes klaar liggen, is het zo gedaan, 
bijvoorbeeld tijden het koffie drinken.


Er zijn 35 blokken genaaid van de blauwe lapjes.
Heb lichte stof voor de tussen baantjes.
 Licht blauw voor een rand.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik;
 het rode lapje gebruik voor kleine blokjes er tussen.
Op de quiltmiddag stelden ze voor;
het middelste blok een rood randje rondom.
Ben er nog niet uit.
Misschien laat ik het rode lapje ook wel weg.



Omdat het Valentijnsdag is, vanmiddag dit werkje gemaakt.
Prettige avond.
Groetnis Annie





12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie borduurwerken. En je hexjes,ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooohhlala, dat is weer een heel sexy plaatje Annie, jij weet ze wel uit te zoeken.
    Maar het is een leuk plaatje hoor, dus stoor je niet aan mijn uitspraak :-)
    Het borduurwerk van de eerste foto vind ik echt schitterend.
    Zou er bijna zelf ook aan beginnen. Het lijkt wel een soort van quilt patroon.
    Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welche wunderschöne Arbeiten.
    Begeistert bin ich von deinen Borduur-Stickereien.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, een blogbericht schrijven is één, maar passende foto's erbij maken is twee! Je bent er toch altijd weer een poosje mee bezig. Maar als het goed is, vind je dat ook leuk aan bloggen...
    Wat heb je weer veel gedaan, en vooral veel borduursteekjes! Mooi wordt het randje 2018...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, die randen, en de kleuren zijn ook heel mooi! Wat heb je toch altijd een strak schema, komt er daardoor zoveel uit je handen?
    En dat rode lapje is niet echt nodig, vind ik...
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige borduur-opdrachten, vind de bovenste foto tot nu toe het aller-aller-mooiste, maar de anderen zijn ook mooi hoor! Zo leuk dat je met restjes garen werkt, en je borduurt nog steeds ;-)
    De blauwe blokjes worden erg mooi, succes met je besluit of je rood gaat gebruiken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ganz tolle Fortschritte, mir gefällt die Stoffwahl bei deinem Winterse Hexis sehr gut.
    lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig je borduurwerk zeg, zoveel.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een Prachtige blog heb jij..ben je volger geworden..je borduurwerken worden supermooii..ben zelf ook met de Dear Rine bezig!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Via de hexjes ben ik op je blog gekomen, leuk om te lezen en te kijken. Ik ga je toevoegen aan mijn bloglijst.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat mooi die randen van het borduren knap werkje en mooi wordt het

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi weer allemaal Annie! En veel verschillend werk.

    BeantwoordenVerwijderen