Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 5 november 2017

Donkere zondagmiddag.




 Goede middag.
 Vanmiddag   tijd voor een blogpost maken.
 Maar 2 logjes gedaan  de vorige maand zie ik.
 Het is donker de hele dag,
 de regen komt met bakken vol naar beneden hier.
 De computer  ging vorige week een paar dagen naar de reparateur.
 Maar gelukkig is hij nu terug en werkt alles weer naar wens.
 Ook steeds de verbinding verbroken.
 Maar alle stekkertjes in de meterkast er even uit,
 en er weer in.
Nu gaat het weer prima., hopelijk blijft het zo.
 De plaatjes die ik maakte vanmiddag zijn donker vanwege het licht.
Boven een update van de Afrikaanse bloemen.
Heb er 150 klaar, 8 stroken van 15, de anderen doe ik er straks aan.
Hij komt halverwege het bed, dus kan ik nog wel zoveel gaan haken.
 Net even in de doos gekeken, kleurtjes garen, 
 zijn er nog voldoende
 De ecru zal ik even wat van bij bestellen..



 Ik ben nog steeds aan het denken wat ik voor quilt werk ik willen  doen..
Deze mooie lapjes wachten nog steeds,
Ik  kreeg ze met mijn verjaardag van kleindochter.
Een klein quiltje dacht ik, maar zag nog geen patroontje
Maar nog maar even geaaid en de schaar er nog niet in.
Nog even bewaren.


 IK zocht andere lapjes uit de doos, en maak nu blokken uit dit boek.
Ik naai ze PP dat gaat me het beste af.
2 zijn er klaar. en maak er dan een sampler van heb ik bedacht..
Mijn borduur huiswerk is helemaal bij.
Allebei de lappen  wat in het voor gewerkt, met de rand.
.


De hoek bloemetjes moeten nog., 
en ik zie nu dat er rechts boven een losse draad op ligt.
Ook denk ik dat ik een vakje houd voor de naam en datum en jaar.

Vorige week eindelijk weer het crea café open dit seizoen.
Nog niet zo druk bezocht, maar gezellig was het wel.
Maandag 6 november de eerste quilt middag weer.
Zal mijn BBL en de Hexje bloemen mee nemen  om te laten zien.
 Deze week heb ik dan  misschien wel weer wat om te bloggen.
Goede nieuwe week gewenst.
Groetnis Annie

13 opmerkingen:

  1. Mooie bloemetjes weer erbij gehaakt. je borduurlappen vind ik prachtig!!! En het zijn mooie blokken die je maakt op de PP manier.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Annie,
    das sind aber viele gehäkelte Blumen - die sehen so prächtig aus. Tolle Fortschritte bei deinen Stickarbeiten - die hast du jetzt auch schon bald geschafft
    LG Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooie werkstukken Annie! Wat ben je al ver met de gehaakte deken, prachtig wordt ie, en het borduurwerk...groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat zijn die gehaakte bloemen toch leuk en wat heb je er al veel gemaakt.
    Leuk dat je een sampler gaat maken, dat is zo heerlijk afwisselend en je kunt al je restjes er in kwijt, maar die komen helaas toch nooit op. Maar misschien is dat maar goed ook.
    Die geborduurde cirkeltjes vind ik echt zo leuk!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat wordt je deken mooi ik ben gezond jaloers :)
    ook je borduurtjes mogen er zijn leuk om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je doet alles of je niet zoveel gemaakt hebt, maar je laat zoveel moois zien! Prachtige resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ... wat een PRACHTIGE werkstukken heb je gemaakt Annie,
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig handwerk laat je weer zien, Annie. En alweer een affo! Ik sta altijd versteld van jouw productiviteit. En die kleindochterlapjes, daar komt vast wel een ideetje voor langs hoor.
    Goede week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful quilts, my friend. You are soooo talented!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is een goed idee om een vakje open te houden voor gegevens. Zo leuk voor later!
    Die lapjes gaan nog wel gebruikt worden hoor; op een gegeven moment dan is HET idee er. Maar je nieuwe blokjes zijn ook prachtig, en je zit dus niet verlegen om een patchworkje...

    Groetjes, Elizabeth

    PS En schijnt de zon vandaag ook zo mooi in Friesland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag en gister ook, prachtig zonnetje en mooi weer hier.

      Verwijderen
  11. Mooie gehaakte bloemen en je 2 samplers zien er ook al mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Annie kan je mij je emailadres sturen?
    Die van mij is sboudestein@blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen