Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 13 augustus 2017

Tas en nog wat.

 Goede avond.
Weer bijna 2 weken geleden mijn laatste blog post.
Hartelijk Dank voor de berichtjes.

Had ik het voornemen,
 elke dag een stukje door pitten aan de BBL Quilt.
 Het werd even anders.

Tas staat er boven, en dat kwam zo.


Schoondochter haar werk is kraamverzorgster.
Zij wilde wel graag een stevige tas, 
voor de baby weegschaal die zij mee neemt naar de gezinnen,
 waar zij gaat werken.
 Ik nam de maat van de weegschaal.
Ik zocht in mijn stofjes en aan de slag. 
Maakte 6 ster blokken, 8 over gebleven hexogonnen bloemen
Ook hebben we eens een doos vol gordijn stalen gehad,
 van een woon winkel..
Daar vond ik een rode lap die mooi stevig was.
 De tussen stof werd een stuk molton deken..


Al met al eigen ontwerp, geen kosten, en leuk maken.
Bovendien  paste alle mooi, en de ontvangster blij.


Hier nog even aan de droogmolen, de kleurtjes zijn wat flets van het zonlicht.

.
Ook zijn nu alle randen aan het hexogan quilt,
 en wacht deze top op dubbelen.

Even een up date  van het borduurwerk.
Het is niet heel fijne stof, vind dat minder mooi.
Het voordeel dat ik zonder loep kan borduren, zo avonds.


En hier even mijn gehaakte bloemen, zo leuk om te doen.


De borduurtjes van de vrijdag opdracht.
Dear Rini borduren.

En dan zijn er de vakjes.
ook die zijn deze week weer bij.

Vorige week vogels, deze week huisjes.
Met mijn rest garens werd het een vrolijk dorp..

Nu heb ik de BBl  quiltweer op de
 hobby tafel gelegd, en gaan we door pitten.
Het midden  blok is klaar..
Zo even bij gepraat.
Nu maar eens zien of het wil versturen.
Het internet of PC ?? is vervelend, erg traag
Groetnis Annie












13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tas! Daar zal je schoondochter blij mee zijn! Je hebt veel leuke werkjes onder handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij altijd lekker bezig. mooie tas hoor en de hexagonsprei is ook beeldig. Mooie borduurwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tas is het geworden, ze zal er zeker erg blij mee zijn. De borduurtjes zijn erg mooi aan het worden, al een grote groep vakjes bij elkaar en de rondjes schieten ook al op. Zo heb je alle resten DMC eens opgebruikt.
    Succes met het doorquilten van je bBL.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So viele tolle Fortschritte bei deinen Arbeiten, ganz besonders gut gefällt mir deine Tasche. Ein schönes Stück.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe een tas zomaar roet in het eten kan gooien...
    Maar ik denk dat het wel de moeite waard is geweest. Wat een reacties zal je schoondochter krijgen! Ik ben daar nu al benieuwd naar. Alhoewel er ook altijd weer veel mensen zijn die het gewoon niet zien en handwerk ook helemaal niet waarderen...
    Dus nu is dan toch de BBL aan de beurt. Goed idee om hem zo op je tafel te leggen!
    Wat zijn je vrolijke vakjes leuk, Annie... En je blijft ook zo heerlijk 'bij'.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Annie,
    die Tasche sieht wunderschön aus.
    Auch die Fortschritte an deinen anderen Werken sind Klasse.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stevige tas geworden, heel goed om de weegschaal in te vervoeren.
    Vroeger moest je die zelf in huis hebben, dat werd dus ergens huren. Anders kon je toch niet weten hoeveel voeding de baby binnen kreeg? Dat is vast nu allemaal weer anders.
    Je bent druk met al je haak- en borduurprojecten, ook leuk, maar nu weer lekker verder met quilten.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oei dat klinkt als een tussendoortje maar wat is ie mooi geworden !! deze tas gaat goed gebruikt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een leuke tas heb je daar gemaakt. Daar gaat ze veel plezier van hebben.
    Je vakjes zijn ook al weer zo leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie werken allemaal!!!! Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die met zoveel projecten bezig ben ;-)
    Grtjs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zoveel werk dat je weer laat zien, je tas is wel supermooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen