Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

maandag 24 juli 2017

Top en en nog wat

 Goede avond.
Zo dat is deze keer wel heel veel tijd tussen,
 het laatst geschreven blog post en nu.
Geen blog pauze of vakantie aangekondigd ook.
Ik was druk met veel dingetje,
 genoten van mooi weer en onze  fietstochtjes
 Verjaardagen waren er te vieren, computer schoot er bij in.
Komt ook : het is  zo handig het  post ,
lezen op het telefoontje buiten
Aller eerst veel dank voor alle reacties op de vorige post.
En ik zag dat er 100 volgers zijn van mijn blog.
Wat fijn en aardig allemaal.


En hier is hij dan mijn Top is klaar van de BBL.
Ik deed mee met de BOM van het Quiltershuske Klik
 Zoals ik eerder al schreef, voor mij soms een brug te ver.
Maar ik heb doorgezet, en nu ben ik er blij mee hoor.
Zal hier en daar niet perfect zijn,
 maar mooi vond het thuisfront het wel


Zag tegen de rand op, het moest wel passen toch.
Gemeten en gerekend, niet met inch maar centimeters.
Blokken van 16 x 16 cm, 42 zoals het patroon aangaf.
Midden 10 x 10 cm, 1 cm naad getekend op de stof met potlood.
De zij blokjes PP genaaid.
En toen alles klaar was paste het precies ook nog


 De grote lap goed op het plaatje  is nog een heel gedoe.
Hier nog maar even in het gras


 Kleuren zijn hier wat flets, het was zonnig.
Nu dubbelen, straks al er eens een regen dag is.
En dan ga ik hem door pitten met de hand.

Ook naaide ik veel hexjes zo lekker in de schaduw.


Hier is de top tot zo ver.
ook maar even op het grasveld.


 Nu naai ik stroken rondom, met de hand.
 Klaar kan het quilt over een 1 persoons-- bed.


 Ik  ben met de 2 de strook bezig, en dan is het ook een top.
 Het zijn allemaal rest stofjes.
Overhemd , dekbed hoes.
Nog stofjes  gekregen van dochter.
er zijn er nog bij van zomerjurkjes  van kleindochters.
Toen ze klein waren, nu zijn het,
 jonge  studerende en werkend vrouwen.



 Ook even het huiswerk weer updaten...
Dear Rine borduren de laatste 3 weken hier.


Hier de laatste vakjes van Randje per week.
Voor het eerst heb ik zelf de in vulling 
van het laatste vakje zelf bedacht.
Een kruisje, met daarover een plusje,
 zag ik niet zitten op de fijne borduurstof.

 ja en nu maak ik een nieuw werkje voor zo er bij te doen.
Ik ga weer eens haken.
Mooi garen besteld vandaag op  het internet.
Komt morgen al.
Maar daar over later.
 Fijne avond nog.
Groetnis Annie

14 opmerkingen:

  1. Hallo Annie, complimenten voor je BBL, knap gedaan! Het gaat om het plezier van het maken, niet om het perfecte! Ik ben altijd onder de indruk van je productie. Ik denk altijd dat je een poetsvrouw, wasvrouw en kok hebt! Lieve groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor die heb ik niet, maar wel mijn Evert, allebei nu thuis en samen runnen we het hier. Kleinzoon komt nu het gras maaien, we worden ietsje slecht ter been. Fietsen kunnen we nog best op de E-bike dan hé

      Verwijderen
  2. Mooi geworden je BBL top Annie! Leuk al die variatie in het patroon.
    Knap ook dat je de rand precies passend hebt kunnen maken.
    De andere top is ook mooi geworden. Jeetje nu heb je er twee om te dubbelen en te quilten. Aan welke zou je het eerst gaan beginnen.... of misschien om de beurt een stukje?
    Veel sterkte met dubbelen, dat is even een vervelend werk.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Annie. Patroon van de BBL heb ik ook net aangeschaft voor ooit.....
    Ben heel benieuwd naar je garen en wat je ermee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quel impressionnant travail,j'en suis admirative.
    Vous êtes très douée.Un superbe blog.
    Belle journée
    Amicalement de France

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een prachtig quilt is het geworden. Daar kun je zeker blij mee zij . Je andere werk is ook fantastisch. Weer erg productief geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow wat een mooie quilt is het geworden !!!! leuk hexjes die ben ik aan het haken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Annie, du hast aber viel geschafft. Die Fortschritte bei deinen Stickereien sind toll. Aber ganz begeistert bin ich von deinen beiden Tops - ganz toll sehen sie aus.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Annie,
    du warst in den letzten Wochen sehr fleißig. Das Top sieht klasse aus. Auch deine Hexagon-Blumen-Wiese gefällt mir sehr gut. Deine Fortschritte an den Stickereien sind einfach super.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je laat heel veel moois zien Annie.
    De top met de kinderkleertjes , een heel leuk idee.
    Ik heb er spijt van , dat ik niet meer kinderkleertjes bewaard heb.Heb altijd zelf de kleertjes gemaakt en heel veel van katoen.
    Succes met het dubbelen en het doorquilten. Grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je top van de BBL quilt is mooi geworden. Dat zal best een voldaan gevoel geven dat het toch maar mooi gelukt is. Wat een mooie hexagonnenquilt vol met herinneringen. Veel plezier met het doorpitten van beide quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig geworden je BBL. En je hexagonnen-quilt is al behoorlijk groot en zo fijn om te doen hé, vind ik ook altijd.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor, die BBL quilt en de hexagonnen zien er ook schattig uit. En...ook nog borduren! Je bent een bezige bij! Prachtige projetkten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, het is wel herkenbaar dat het bloggen er in de zomer wat meer bij in schiet. Maar gelukkig was daar dan toch weer een bericht van je. Want je hebt intussen weer een heleboel vorderingen gemaakt!
    Prachtige top hoor... En wat lees ik daar? Haken? je maakt me nieuwsgierig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen