Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 23 april 2017

Blog post

 Goede avond.
 Het is al weer zondag avond, de week ging weer vlug voorbij.
 Hartelijk dank voor alle reacties op het quilt voor dochter.
Deze week was het even wennen, dat ik het echt af had.

 Er zijn nog werkjes genoeg te doen hoor.
 Er zijn weer hexjes tot cirkels gemaakt


  De borduurwerkjes van Vrijdag de cirkels zijn bij gewerkt.


Het beertje links  was vorige week


En het figuurtje recht was van Vrijdag.


 Zo tussen door vul ik de tussen ruimtes op.
Alles met rest garen.
 En hier de Vakjes per week, elke zaterdag een vakje.


Het was een stop patroontje deze week, 
maar ik  ben  besloten dat niet te maken.
Mijn stof is daar te fijn voor,  een draadje is moeilijk zien voor mij.
 Bovendien is het niet mijn favoriet.
2 van deze  stopwerkjes heb ik gemaakt,
 niet naar mijn zin, en veel werk.


Dus een eigen fantasie in kruis steek.

 De BBL  is weer tevoorschijn gehaald.
Blok 5 is nu bijna af,   ik heb echt  nog veel werk van het appliqueren..
 De blaadjes zijn niet zo mooi, vind ik zelf
Volgende week een plaatje , als ik het helemaal af heb.
 En dan op naar blok 6 ligt al lang in de wacht..

 De gebreide sokken zijn weer weg gegeven.
Ik ga  weer nieuw garen kopen, en weer een paar  opzetten.
Zo handig bij de TV.
 Een goede nieuwe week gewenst.
Met misschien ietsje warmer lente weer.
Groetnis Annie

11 opmerkingen:

  1. De hexjes liggen vrolijk bij elkaar. Een kleurrijk geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je prachtige hexjes liggen. De borduurtjes weer bij, ook al zo mooi! Ik hou ook niet van stop patroontjes. Maar ik doe ook niet mee hoor met vakje per week.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je borduurt maar voort:mooi!
    Apliqueren is ook heel lastig en hoe kleijer hoe moeilijker, flink oefenen en niet te kritisch zijn oo je zelf want je kunt het best wel.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lente weer beloofd niet veel! Jouw werk daar en tegen! Mooi hoor, fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk jij ook aan de hexagonen en je borduurwerken schitterend. fijne week zwaaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deine Hexie gefallen mir sehr gut. Schöne Stoff und Farbauswahl.
    Wunderbare Fortschritte an deinen beiden Stickprojekten.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, de tijd gaat snel Annie :-)
    En even afkicken van de quilt die klaar is, soms kan je dat gewoon even missen.
    Maar gelukkig heb je nog genoeg anderen leuke dingen om te doen.
    Lekker weer sokken breien en t.v. kijken.
    Je hexjes zijn mooi, dat wordt vast weer een prachtige quilt t.z.t.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben ik nog even.... je schrijft dat je niet zo tevreden bent over je blaadjes. Vraag me af... knip jij de rondingen wel iets in?
    Dan gaat het een stuk makkelijker om het mooi rond te krijgen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tolle Fortschritte bei deinen Stickarbeiten und tolle Hexagons hast du gemacht.
    LG Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij blijft ook altijd zo goed 'bij' met alle SAL's, KAL's en CAL's... Het is me een raadsel hoe je dat doet!
    Bloemenhexjes vervelen nooit, ik ga ze ook weer tevoorschijn halen.
    Ik vind je Vakje per Week prachtig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen