Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 10 mei 2016

Blokjes quilt en meer


Goede avond.
 De kalender blokjes, weten jullie het nog.
 Vanaf 1 januari elke dag een blokje,
 tot 1 April hield ik het vol.
 Het kwam niet uit allemaal, omdat ik PP wilde naaien en de blokjes 9 cm x 9 cm maakte.
 Dus maak ik nu mijn eigen blokken quilt.
   Hier even mijn maaksel tot nu toe.


Stofjes die ik nog had, en een paar blauwe kleurtjes
 er bij gescoord tot nu toe

Niet heel duidelijk, hier maar even over de heg.

 Het is nu  ongeveer 150 x 150  cm , en ga nu over
 tot een rand  blokken van 18 x 18 cm


  Even in de wacht nu, met het mooie weer,
 is het warm in mijn hobby hokje.


 De randjes letters ook maar even over de heg.
Ben helemaal bij. het huiswerk is niet heel veel per keer.


 Maar heel leuk om te doen
En Zondag op moeder dag werd ik verwend met bloemen, 
chocola en body  crème







Het was gezellig en prachtig weer, 
dus allemaal op het hernieuwde terras


De lossen en vasten ook maar even;
 op het gras gelegd vanmiddag.
 En ben ik met de rand  begonnen.

Groetnis Annie


10 opmerkingen:

  1. Wat wordt je elke dag 1-blokken-quilt prachtig!!! En mooi hoor, al je planten!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige projecten heb jij onder handen! Je blokjes, de sprei, het is allemaal even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Der Quilt wird wunderschön.
    Auch deine Stickerei und die gehäkelte Decke gefallen mir sehr gut.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je uitdaging quilt al groot!!
    We zitten pas in mei, dus wordt hij nog veel groter.
    Tot nog toe erg mooi geworden Annie, en heel goed dat je zo "bij" blijft.
    Je bent ook weer fijn verwend op moederdag, zo ziet je nieuwe terras er weer vrolijk en zomerklaar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben geloof ik na 14 dagen al gestopt met de iedere dag een blokje quilt. Knap dat je het nog zolang hebt bijgehouden. En nu maak je er een prachtige quilt van mooi hoor! Maar goed dat de letters zo snel geborduurd zijn. We komen gewoon tijd tekort om er ook nog het huishouden bij te blijven doen. Hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie blokken weer zo knap om het zo te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Annie, dein neuer Quilt sieht wunderschön aus, so viele unterschiedliche Blöcke ergeben ein tolles Gesamtbild.
    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt maar druk daar op jullie grasmat. Maar jij hebt er tenminste een. Heerlijk om even op te leggen hoor.
    veel plezier en het wordt weer koel in het weekend dus je kunt je weer rustig verstoppen in je eigen kamertje
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben daar een super gezellig hoekje om te zitten! Prachtig die schutting (zwart?) en dan al die bloemen ... Wat wordt je kalenderquilt mooi! Leuk die afwisseling met borduren en haken en wat ben je toch een bezige bij!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen