Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 6 maart 2016

Een zondags steek, houd geen week

 Goede avond.

 Een zondags steek houd geen week, een gezegde,
wat in vroeger tijden wel werd gezegd..
 Vanmorgen na de kerk hadden;
 we de dochters met aanhang op de koffie.
Vanmiddag ja wel een toertje samen gefietst.
Wel frisjes nog, maar we waren er even uit.
Kijk uit naar het mooie weer,
 dan worden de tochtjes wat groter.

Het blokje voor 7 maart kwam binnen en,
 toch even gemaakt,
 en even fijn in mijn hobby hokje geprutst


Hier dus de eerste 7 van deze maand.
Kleine stukjes hoor.
Op vlieseline genaaid, zou anders nooit  zoiets klein goed maken.
 Er mankeert nog wel eens wat aan, maar zo moet het kunnen
Het middenblok nog iets hersteld,
 wacht nu eerst de blokjes af die hier aan komen.
Kan het misschien aanpassen dan.
En ja anders maken we het over nieuw.


 Hier blok 3 van de Moda mandjes.
Het appliqueren met de hand  gaat al wat vlotter.
De bloemvaas versiering heb ik wel met de naaimachine gedaan.

Even een Update van het huiswerk deze week.
Gister middag al klaar, dus weer een week in de rust..


Hier de haak deken, heb hem in  vieren gevouwen , hij word 160 breed.
Ook wil ik hem wat langer,
 en deze week konden we met dit patroon, wat extra toeren haken.


Ook is er weer een rijtje letters bij gekomen.
Met randje per week..

Nog 3 lappen breien voor de deken.
Een volgende keer komt die dan misschien in beeld
  Een goede nieuwe week gewenst
Groetnis Annie



10 opmerkingen:

  1. Oh, zou dat waar wezen? Ik heb vandaag heel veel steekjes gedaan...
    Je blokjes zijn mooi geworden, Annie. En ik zie dat jij de deken van de CAL 2016 ook haakt. Had ik dat nu niet eerder gezien? Soms ben ik echt een sufferd hoor... Je lettertjes vind ik ook heel mooi! Fijne week weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest wel een beetje lachen om jouw blogje.
    Lijkt net als vroeger op school, al die huiswerktaken die je hebt.
    Maar ja, als je eenmaal dingen laat liggen raak je achter en dat voelt niet prettig, kan ik wel begrijpen.
    Maar je beleefd er vast toch wel plezier aan, dus lekker doorgaan met al je leuke projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You do lovely stitching in all your projects. I too try my hànd at many needlearts. Happy stitching from me in Ottawa, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Annie, der neue Block mit dem Korb gefällt mir sehr gut,
    Lg Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk applicatieblok heb je gemaakt. De kleine blokjes zien er ook mooi uit. Heerlijk dat het weer langzaam naar het voorjaar kruipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, je hebt grote blok 3 ook af! En je deken wordt prachtig. Het aantal blokjes groeit zeer gestaag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je prachtige werkstukken onderhanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. aan handwerken heb je ook geen tekort, vind alles prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi haakwerk ik ben er ook mee begonnen en wat een mooi mandjesblok. De blokjes van de dag zijn ook al zo mooi net als het borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ja ..... een week in de rust ..... alleen het haakwerk dan, niet jouw handwerkhandjes!

    BeantwoordenVerwijderen