Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 21 maart 2015

Weer wat afgemaakt., en wat nieuws



 

Vorige week  had ik een top afgemaakt, deze week gedubbeld en gequilt.
  Het voornemen was het met de naaimachine te quilten,
 uit vrijhand zo als dat heet.
 Proef lap gemaakt, maar het wilde niet lukken.
 Heb een mooie naaimachine,
 maar voor dit gedeelte heb ik te weinig kennis.
Wat er in zat voorzichtig weer uitgehaald.
Nu heb ik rond de cirkels, hartjes en in de naden met de hand gepit.
Biesje er om, en zo komt het kleed deze zomer op de tafel.

Klein quiltje gemaakt, van een pakje kleine 4 kantjes stofjes,
 en van stofjes die ik eens met de kerst ruil kreeg


Was wat donker vanmiddag in mijn hobby hokje.
Dit heb ik wel met de naaimachine afgewerkt.


Gehaakte kleedje van tafel, en dit er onder.

De Home the Garden, hangt nu ook.
Wist niet waar ik hem moest laten, 
dus kreeg het een plekje in mijn hobby hokje.


Nu zijn de hexogannen bloemen er nog,
 maar dat is mijn tussen door werkje.

Nu tijd voor wat nieuws.

De Pockets of Possies.
Zo mooi lijkt me die.
Het patroon is Engels ,
 dus komt er zeker wat eigen inbreng in


 Een doos met stofjes uit mijn kastje gezocht

Dinsdag hier een mooie dag, en dus ging ik een toertje fietsen.
Met het doel  Jeltjes handwerk winkel..


En hier is de eerste aanschaf.
Spannend volgende week eerst alles eens bekijken,
 en een beginnetje. maken
 Zo dit was mijn nieuws van deze week.
Prettige Zondag.
Groetnis Annie



16 opmerkingen:

  1. Je hebt zelfs 2 dingen klaar!!Leuk hoor, zon'n klein quiltje ipv een gehaakt kleedje!
    En je nieuwe project? Je hebt in ieder geval mooie stofjes uitgezocht!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer dapper bezig: 2 affo's! Ik ben heel benieuwd naar je volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super ;2 affo's en een nieuw project in het vooruitzicht.Succes met de possies,vind dit ook een mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie werkstukken Annie.. veel plezier met 't volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The pocket of posies quilt vind ik erg mooi, leuk dat je die gekozen hebt.
    Kan je weer lekker even voorruit.
    Quilten met de naaimachine... lijkt me erg moeilijk zou er ook niet aan durven te beginnen. Gezellig je kleine quiltje op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo! Wat ben je druk geweest zeg!!
    Heel mooi allemaal en the pocket of posies vind ik ook heel erg mooi.
    Ben benieuwd hoe hij gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee affo's, dat is me nogal wat! Mooi, je kleed voor de tuintafel, en dat kleintje is ook een plaatje! mooie stofjes, het staat heel leuk op je tafel.
    Wat fijn dat je nu met een schone lei aan de Pockets of Posies kunt beginnen. Die vind ik ook zo mooi, ik ben benieuwd hoe die van jou gaat worden met je eigen inbreng, extra leuk!
    Fijne zondag, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Annie dat quiltje voor de buitentafel. Frisse kleurtjes. Ik vind ze allemaal erg mooi. Het quiltje onder je tulpen is ook schattig geworden.
    Veel plezier met het maken van je nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie quilt is het geworden en wat hangt de tweede daar mooi. Leuk dat je de Pop gaat maken het is een erg leuke quilt om te maken. Je hebt mooie stoffen gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt mooie affo's!
    Altijd leuk om iets af te hebben hé.
    Ik weet niet hoe je 'free-motion' quilt, maar ik gebruik 'tuinhandschoenen'. Zo van die met aan de vingertoppen iets anti-slip. Zo kun je makkelijker je stof onder je machine doorvoeren, heb je meer grip, werkt makkelijker.
    Ik hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is en dat dit je kan helpen!
    Groetjes,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar is flink doorgewerkt. Mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Annie, 2 affo's nog wel, wat ben je snel!!! Ze zijn allebei erg mooi geworden!!!
    Succes met je volgende project!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie affo's suc6 met je volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om weer met wat nieuws te beginnen, daar word je vrolijk van.
    Veel plezier en ik ben erg benieuwd naar je vorderingen.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh geweldig Annie, die POP. Het patroon ligt bij mij ook ..... Wie weet ooit ...
    Die 2 quiltjes zijn leuk geworden hoor en wat snel, die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je weer mooie quiltjes afgeleverd, Annie. Altijd een fijn gevoel als er iets af is he?
    En de pocket of posies... Zo leuk. Ben benieuwd naar jouw versie. Je kunt zoveel doen met kleur. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen