Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

vrijdag 31 januari 2014

Gebreide kleren van vroeger

 Hier op het blog  haar  ( klik ) las ik over gebreide kinderkleren
Een tante en mijn Beppe breiden heel veel voor ons in onze jeugd jaren




Dit fotootje is van vlak na de oorlog gemaakt.
Middelste ben ik, en mijn tweeling zusjes weer zijden
 Vestje en de knie kousen waren van schapen wol.
Patroontjes  met kabels zo te zien.
 Voor onze kinderen heb ik ook veel gebreid zo in de jaren 60 en 70.
 En nu nog brei ik graag, naast al de andere handwerkjes.
 Groetnis Annie

10 opmerkingen:

  1. Oh Annie wat leuk dat jij daar nog een foto van hebt! Ik had ook iets in de oorlog van mijn oma, maar daar heb ik geen foto's van, wel herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nostalgie ten top! Leuke foto! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto en mooie kniekousjes. Ben gek op kabelpatronen

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk foto. Ik ben er trouwens ook blij om dat het breien e haken weer meer in trek komt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto. Het vestje is erg mooi en lekker warm. De kousen ook. Ik heb ook veel gebreide kleding gedragen, maar heb er geen foto's van. Er zijn heel weinig kinderfoto's van mij. Onze dochters hebben heel veel gebreide en gehaakte kledingstukken gehad. Hun oma was altijd bezig; het waren haar enige kleinkinderen.... Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat zijn die oude foto's toch leuk om te bekijken! Ook wij droegen als kind veel gebreide jurkjes, truitjes en broekjes! Ik weet nog van een setje van rok, truitje met korte mouwen en bijpassend vestje! In rood met wit ingebreid was het rokje en het vest en het truitje net omgekeerd, dus wit met rood! Ik ga eens op zoek naar foto's, want volgens mij zijn die er wel van mij én mijn zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto van jou en de tweeling. Het vestje stond je ook goed. Gebreide kniekousen kan ik mij ook nog herinneren. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto en wat een mooi breiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om te zien, zo'n oude foto met mooi breiwerk en kabels blijven altijd mooi .!

    BeantwoordenVerwijderen