Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zaterdag 11 augustus 2012

Dubbelen


Deze week even afsluiten met een blogje.
Even de resultaten laten zien, wat er van dit is geworden.
Op 3-2 schreef ik dat het mijn meeneem bakjes was.


Heb altijd werkjes die ik handig even kan doen, zo tijdens koffie drinken, of om mee te nemen als ik ga oppassen. Zo'n werkje leg je makkelijk weg, en pak je zo weer op.

Vanmorgen in het gras hier achter het resultaat uitgelegd


Kleurtje lijken zo wat bleek , denk van het zonlicht
VariaHex: naar het patroon van Quilt&Zo 2011.
Deze had ik een paar nummers van gekocht.
Ook heb ik zelf patroontjes bedacht en getekend.
In 2012 stond de OctaBom, en dat bracht me op het idee appliqueren te leren
Plaatjes en die er ook tussen, best moeilijk eerst,
maar ik vind het een leuk werkje


De top is klaar nu.
IK had stofjes die ik nog had, ook rest stofjes voor de kleine stukjes.
Ook er wat bij gehaald.

Deze week ging ik naar de quilt winkel van Jeltje in Scharnegoutum.
Heb de stof voor de brede bies er bij gezocht.
Wel moeilijk hoor, het is een mengeling van allemaal kleurtjes geworden.
Ook de afwerk bies een stofje, en de tussen vulling.


Ja en de achterkant, die vond ik in mijn kast.
Een heel groot stevig laken , gekocht in de kringloop winkel, voor 2.50
Kan best voor de achterkant toch.


Nu mag ik volgende week gaan dubbelen, alles ligt klaar op het bed, in mijn hobby hokje. Zo handig dat bed daar hé, kan van alles op liggen.
Maar nu is het opgeruimd even, want ja ik had logeetjes, en dan slaapt Hedser er, en de meiden met hun 3 en op de logeerkamer.


Het Quilt heb ik met de hand gemaakt,een schoonheidsfoutjes zit er echt wel in,
en nu ook door pitten met de hand.
Ik heb ook weer een handig werkje voor tussen door, maar daar over een andere blogberichtje.

Groetnis Annie

6 opmerkingen:

  1. Prachtig hoor al die kleine blokjes en de geapliqueerde blokjes staan er mooi tussen.
    Die achterkant kan heel goed, zal alleen iets zwaarder quilten worden.
    Op naar het volgende tussendoorwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren ! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren en een hele mooie quilt,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer geweldig mooi uit! Helemaal met de hand gemaakt en tussen alle andere dingen die je doet door... Heb grote bewondering voor dit alles!! Om nu het werk helemaal af te maken heb je nog wel even tijd nodig denk ik. De kleuren zijn prachtig en die groene rand vind ik heel mooi, in het echt is alles misschien nog wel mooier....
    Nog een fijne zondag en geniet van het mooie weer. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de top mooi geworden, leuk om alles met de hand te doen, dat doe ik meestal ook, tenzij het snel af moet zijn. De quilt op het bed is ook prachtig!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar is een prachtige top ontstaan uit het meeneembakje. Echt heel mooi. De achterkant die je in de kringloop hebt gekocht past er uitstekend bij. Succes ermee.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen